قبرس درصدد خرید «گنبد آهنین»


قبرس درصدد خرید «گنبد آهنین»

یک روزنامه یونانی خبر داد، قبرس درصدد خرید سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی به منظور حفاظت در برابر تهدید ترکیه است.

در شرایطی که گرمی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی خبرساز شده است، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از قصد قبرس برای خرید سامانه « گنبد آهنین » از تل‌آویو برای مقابله با تهدید ترکیه حکایت دارد.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، روزنامه یونانی «کاثیمرینی» گزارش داده است که رژیم صهیونیستی درصدد فروش سامانه گنبد آهنین به قبرس است و ارتش قبرس برای حفاظت در برابر تهدید ترکیه از این سامانه استفاده خواهد کرد.

طبق این گزارش، وزارت دفاع قبرس «اجرای تصمیم دولت برای خرید» گنبد آهنین را آغاز کرده و قراردادهای مربوط به این توافق قبلا با رژیم صهیونیستی امضا شده است.

روزنامه یونانی «کاثیمرینی» در گزارش خود اشاره‌ای به تعداد سامانه مورد نظر قبرس برای خرید از رژیم صهیونیستی و زمان نهایی شدن این توافق نکرده است.

وبگاه تایمز اسرائیل به سراغ مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی رفته تا درباره این خبر اظهارنظر کنند اما از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

«دموکریتوس زرواکیس» فرمانده ارتش قبرس در ماه مارس سال جاری به فلسطین اشغالی سفر کرد و در جریان این سفر از سامانه گنبد آهنین این رژیم بازدیدد داشت.

در گزارش روزنامه کاتیمرینی آمده است، گنبد آهنین توسط قبرس علیه اقدامات بالقوه خصمانه ترکیه، از جمله پهپادها از سرزمین اصلی یا قبرس شمالی تحت اشغال ترکیه استفاده می‌شود.

قبرس درصدد خرید «گنبد آهنین»

وبگاه تایمز اسرائیل در بخشی از گزارش خود به سابقه خریداران ادعایی سامانه گنبد آهنین اشاره کرده است.

این رسانه صهیونیست نوشت: «گزارش‌های سال‌های اخیر حاکی از برنامه‌هایی برای فروش این سیستم به کشورهای دیگر از جمله اوکراین، امارات، عربستان سعودی و (جمهوری) آذربایجان است. این گزارش‌ها عملی نشده و یا توسط اسرائیل تکذیب شده است».

تایمز اسرائیل افزود: «با توجه به اینکه گنبد آهنین یک پروژه مشترک اسرائیلی و آمریکایی است، فروش به کشور ثالث نمی‌تواند بدون تایید هر دو کشور انجام شود».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط