برترین دانشگاه‌ها در همانندجویی اعلام شدند


برترین دانشگاه‌ها در همانندجویی اعلام شدند

در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰؛ دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آورده‌اند.

برترین دانشگاه‌ها در همانندجویی اعلام شدند

به گزارش ایران اکونومیست، بر پایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران)؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

برای انجام این قانون، ایرانداک سامانه «همانندجو» را در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن بیش از ۴۳۵ هزار عنوان پارسا، بیش از ۹۰ هزار پیشنهاده و ۳۰۰ هزار مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور گذارده است که اکنون بیش از ۴۰ هزار استاد و ۲۸۱ هزار دانشجو در آن عضو هستند.

در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰؛ دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آورده‌اند. جدول زیر شمار درخواست‌های همانندجویی را برای ۱۰ دانشگاه نخست نشان می‌دهد.

برترین دانشگاه‌ها در همانندجویی اعلام شدند

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)؛ در میان نشریه‌های علمی عضو سامانه همانندجو؛ نشریه هویت شهر، نشریه فقه و مبانی حقوق اسلامی و نشریه‌های دانشگاه جامع امام حسین (ع)؛ رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی و همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی در هنر، معماری و عمران؛ کنگره ملی مهندسی عمرانِ دانشگاه صنعتی سهند و کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه شیراز نیز در میان همایش‌های عضو سامانه همانندجو، بالاترین رتبه همانندجویی را در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به دست آورده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو