جنگ داخلی در آمریکا شروع شده است


جنگ داخلی در آمریکا شروع شده است

مجری شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا در جریان یک برنامه تلویزیونی گفت که جنگ داخلی در آمریکا شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس‌نیوز، «تیفانی کراس»، مجری شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در یک برنامه تلویزیونی به نام «دِ رِیداوت» با اشاره به خشم جمهوری‌خواهان از یورش اخیر پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به عمارت رئیس جمهور سابق این کشور گفت که سیاستمداران جمهوری‌خواه آتش نفرت را بین محافظه‌کاران شعله‌ور می‌کنند.

کراس در این‌باره گفت: در این برهه، واقعاً بر این باورم که باید به منظور آماده‌سازی برای یک خشونت واقعی، صحبت‌ها و مباحثات جدی انجام شود. مردم دائماً می‌گویند که جنگ داخلی در راه است اما من می‌گویم که جنگ داخلی شروع شده و به هیچ‌وجه قصد اغراق ندارم.

وی افزود: تنها به اتفاقاتی که در یک هفته گذشته رخ داد، نگاه کنید. دو نفر را داشتیم که در تلاش بودند تا علیه دفاتر اف‌بی‌آی اعلام جنگ کنند. فکر نمی‌کنم حالا زمان آن باشد که وسایل‌مان را جمع کنیم، به خانه برویم و آواز بخوانیم.

کراس در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها پس از یورش هشتم آگوست (۱۷ مرداد) اف‌بی‌آی به عمارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا در فلوریدا، وارد تنش شده‌اند.

مأموران اف‌بی‌آی در این یورش، ۲۰ جعبه شامل ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده و فوق محرمانه را توقیف کردند. نشریه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که اسناد طبقه‌بندی‌شده به تسلیحات هسته‌ای مربوط است.

یورش به اقامتگاه ترامپ موسوم به مار-ئه-لاگو، تهدیدها علیه مأموران اف‌بی‌آی را افزایش داده است. در اسناد داخلی که در اف‌بی‌آی بدین منظور تهیه شده، به تارنماهای آنلاین خواهان «جنگ داخلی» و «شورش مسلحانه» نیز اشاره شده به طوری که در ادامه واکنش‌های طرفداران ترامپ به یورش به عمارت وی، یکشنبه هفته گذشته فردی با یک دستگاه خودرو وارد موانع فیزیکی نزدیک ساختمان کنگره آمریکا شد و نیروهای امنیتی را به رگبار بست و پس از چند دقیقه خودکشی کرد.

همچنین در محل اداره پلیس اف‌بی‌آی در سینسیناتی در ایالت اوهایو، یک مرد مسلح اقدام به عبور از گیت‌ها و ورود به ساختمان کرد. به‌دنبال افزایش تهدیدها، اف‌بی‌آی دور تا دور دفتر اصلی این نهاد در واشنگتن دی‌سی را حصارکشی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا