خروج 4 کشتی دیگر غلات از بنادر اوکراین در چارچوب توافق 22 جولای


خروج 4 کشتی دیگر غلات از بنادر اوکراین در چارچوب توافق 22 جولای

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ۴ کشتی دیگر حامل غلات امروز در چارچوب توافق ۲۲ جولای بنادر اوکراین را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در چارچوب توافق کریدور غلات که در ۲۲ جولای در استانبول امضاء شد، امروز ۲ کشتی حامل غلات اوکراین از بندر چورنومورسک و ۲ کشتی دیگر از بندر اودسا و یوزنی خارج شدند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این باره آمده است: امروز ۵ کشتی عازم بنادر اوکراین و یک کشتی که بنادر این کشور را ترک کرده توسط مرکز هماهنگی مشترک بازرسی خواهند شد.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جمعه ۲۲ جولای سال جاری میلادی در شهر استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.

تاکنون ده‌ ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌ های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌ اند.

در همین ارتباط، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دیروز شنبه با شرکت در یک نشست خبری در استانبول اعلام کرد که از اول آگوست تاکنون ۵۱ فروند کشتی برای حمل غلات حرکت کرده اند که از این تعداد ۲۷ کشتی از بنادر اوکراین خارج و ۲۴ کشتی نیز وارد این کشور شده‌ اند.

وزیر دفاع ترکیه که به همراه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از مرکز هماهنگی مشترک انتقال غلات در استانبول بازدید می‌ک رد، در ادامه افزود: در این مدت ۶۵۶ هزار و ۳۴۹ تُن غلات از بنادر اوکراین به بازارهای جهانی منتقل شده است. ایجاد یک کریدور دریایی برای حمل و نقل ایمن محموله‌های بیشتر به یک ضرورت تبدیل شده و بیش از ۲۵ میلیون تن غلات اوکراین در اسرع وقت به کشورهای نیازمند ارسال خواهد شد.

این مقام ترکیه همچنین با اشاره به افزایش شمار کارکنان مرکز هماهنگی انتقال غلات اوکراین در استانبول تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی در این مرکز فعالیت نمی‌ کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید