یک دو جین رقیب بالقوه فقط در یک مسابقه؛ / شکست پرگل چلسی با زنگ خطر برای فوتبال ایران


یک دو جین رقیب بالقوه فقط در یک مسابقه؛ / شکست پرگل چلسی با زنگ خطر برای فوتبال ایران

یکی از عجیب‌ترین نتایج هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس تاکنون شکست سه بر صفر چلسی در خانه لیدزیونایتد بود.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر انگلیس با برگزاری شش مسابقه در روز گذشته آغاز شد و در مهم‌ترین مسابقات تاتنهام با یک گل از سد ولورهمپتون گذشت و آرسنال هم در ادامه روزهای خوب خود با آرتتا توانست سومین پیروزی پیاپی را در سومین هفته جشن بگیرد.
اما این مسابقات امروز با برگزاری سه مسابقات دیگر دنبال خواهد شد و در اولین مسابقه شاگردان توخل در ورزشگاه الند روید میهمان لیدزیونایتد شدند؛ دیداری که تحت تاثیر اشتباه ویران کننده ادوارد مندی قرار گرفت و درنهایت آبی‌پوشان لندنی با سه گل مقابل شاگردان جسی مارش شکست خوردند.
اما نگاه جزئی‌تر به اتفاقات این مسابقه واقعیت‌های جالب توجهی را برای فوتبال ایران برای موفقیت در جام جهانی 2022 قطر روشن می‌سازد.

*جسی مارش سومین مربی آمریکایی لیگ جزیره
اولین نکته حضور جسی مارش سرمربی آمریکایی 48 ساله تیم فوتبال لیدزیونایتد است که پس از موفقیت در دو باشگاه کانادایی و آمریکایی به سالزبورگ پیوست. او که توانسته بود در سال 2015 بهترین مربی لیگ MLS هم لقب بگیرد در اتریش هم به موفقیت‌هایش ادامه داد و کسب دو عنوان قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی در جام حذفی مسیر او را برای حضور در فوتبال آلمان و پدیده سال‎‌های اخیر بوندسلیگا یعنی لایپزیش به عنوان جانشین ناگلزمان سرمربی فعلی بایرن آماده کرد. حضور چنین مربیانی در فوتبال آمریکا که حالا جسی مارش پس از باب بردلی و دیوید واگنر سومین آمریکایی شاغل در لیگ انگلیس است، نشان می‌دهد آنها نسبت به 20 سال گذشته پیشرفت محسوسی داشته‌اند و در بخش بازیکن نیز قابل مقایسه با جام جهانی 1998 فرانسه نیستند. به نظر می‌رسد این تیم ملی آمریکا را باید تیمی با سبک و استایل فوتبال اروپا دانست که بازیکنان پرشماری هم در نقاط مختلف این قاره دارد.

یک دو جین رقیب بالقوه فقط در یک مسابقه؛ / شکست پرگل چلسی با زنگ خطر برای فوتبال ایران

*یک دو جین رقیب بالقوه فقط در یک مسابقه
این مربی آمریکایی تنها نکته ویژه بازی چلسی و لیدزیونایتد نیست؛ علاوه بر این مربی آمریکایی، آرونسون 21 ساله زننده گل اول مسابقه روی غفلت مندی هم ملیتی آمریکایی دارد که چیزی حدود صد روز دیگر در قطر احتمالا در هشتم آذرماه در ترکیب تیم ملی فوتبال آمریکا قرار خواهد گرفت.
تایلر آدامز هافبک دفاعی 23 ساله لیدز هم دیگر بازیکنی است که امروز در تمام دقایق بازی در مسابقه حضور داشت و در جام جهانی در دسترس سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا گرگ برهالتر خواهد بود.
علاوه بر این دو بازیکن می‌توان به چندین بازیکن جوان لیدزیونایتد اشاره کرد که در رده‌های سنی انگلیس بازی می‌کنند ولی با توجه به ستاره‌هایی که گرت ساوتگیت در اختیار دارد، فرصت حضور در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان به آنها نخواهد رسید.

یک دو جین رقیب بالقوه فقط در یک مسابقه؛ / شکست پرگل چلسی با زنگ خطر برای فوتبال ایران
درنهایت باید به دنیل جیمز وینگر راست لیدزیونایتد اشاره کرد که او هم ملیتی ولزی دارد تا با در نظر گرفتن لوفتوس چیک، استرلینگ، گلگر، ریس جمیز، بن چیلول و درنهایت کریستین پولیشیچ تعداد بازیکنانی که احتمال حضورشان در قطر مقابل ایران وجود دارد، کم نباشد.
وقتی قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی در کنار انگلیس، آمریکا و ولز افتاد خیلی‌ها با توجه به بازیکنان در دسترس دراگان اسکوچیچ و خطاب کردن آنها به عنوان بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران، امیدوار به اولین صعود تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی شدند، اما طی ماه‌های اخیر با اتفاقاتی که در تیم ملی ایران رخ داده و مقایسه شرایط با سه تیم دیگر که بازیکنانشان در معتبرترین لیگ‌های دنیا تعیین کننده نتیجه مسابقات هستند، بیش از پیش به این موضوع پی می‌بریم که انتظار صعود از این گروه سخت شاید کاری شبیه معجزه آن هم برای تیمی باشد که مشکلات مختلف و عدم حمایت لازم آن را احاطه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق