مدیر سابق تسلا از دیکتاتوری ایلان ماسک و رفتار بد با کارمندانش می‌گوید


مدیر سابق تسلا از دیکتاتوری ایلان ماسک و رفتار بد با کارمندانش می‌گوید

یکی از کارمندان سابق شرکت تسلا درباره دیکتاتوری ایلان ماسک و رفتار او با کارمندانش توضیح می‌دهد. بخشی از مصاحبه وی را در ادامه بخوانید.ایلان ماسک به عنوان یکی از کارآفرین‌های ثروتمند و میلیارد جهان شناخته می‌شود. او مدیریت دو کمپانی مطرح تسلا و...

یکی از کارمندان سابق شرکت تسلا درباره دیکتاتوری ایلان ماسک و رفتار او با کارمندانش توضیح می‌دهد. بخشی از مصاحبه وی را در ادامه بخوانید.

ایلان ماسک به عنوان یکی از کارآفرین‌های ثروتمند و میلیارد جهان شناخته می‌شود. او مدیریت دو کمپانی مطرح تسلا و اسپیس ایکس را بر عهده دارد و طی سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است. دانستن زوایای شخصیتی این میلیاردر آمریکایی برای اغلب مردم جذاب است.

درباره دیکتاتوری ایلان ماسک چه می‌دانید؟

یکی از مهم‌ترین کارهای ماسک سرکشی به کارخانه‌های بزرگی است که دارد و البته پس از آن توییت زدن‌های پی در پی وی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. به تازگی یکی از مدیران سابق شرکت تسلا در مصاحبه‌ای جدید درباره رفتار آقای ماسک در محل کار پاره‌ای توضیحات داده است.

به گفته یکی از مدیران اسبق تسلا، وقتی پای نظرخواهی در مورد برنامه‌ها و کارهای تجاری در میان باشد ماسک از کارمندان خود دور می‌شود و نظر آنها را نمی‌پرسد. حتی به گفته وی نمی‌توان در چنین مواقعی با ایلان بحث کرد، زیرا نتیجه بحث کردن با این میلیاردر، اخراج شدن از محل کار است. البته تمام مصاحبه این مدیر سابق با بدگویی از ایلان ماسک نمی‌گذرد و به قول او ماسک منظم و خوب است.

مدیر سابق تسلا از دیکتاتوری ایلان ماسک و رفتار بد با کارمندانش می‌گوید

کارل مدلاک، مدیر اسبق تسلا که هم‌اکنون مشغول اداره کردن تعمیرگاه خودروهای برقی خود در سیاتل است در خصوص علت حضور خود در کمپانی تسلا و ارتباطاتش با ماسک صحبت کرده است. یکی از حقایق جالب درباره موسس تسلا و اسپیس ایکس این است که به جای ترک محل کار، او در شرکت می‌خوابید.

گفتیم که ماسک از دید مدلاک اصلا انتقادپذیر نیست و اگر بحث کارمندان با او بالا بگیرد، اخراج آنها حتمی است. مدلاک در این خصوص توضیح داد:

نمی‌توان با او بحث کرد. زمانی که ایلان در پایان جلسه می‌ایستد و می‌گوید این مسیری است که می‌خواهیم برویم، شما نیز باید از روی صندلی خود بلند شده و بهتر است همان مسیر را پیش بگیرید؛ زیرا او به حرف دیگران گوش نمی‌دهد و فقط شما را رها می‌کند.

به گفته مدلاک شاید باورتان نشود، اما ماسک می‌تواند گاهی اوقات ترسناک و رعب‌آور باشد و اگر روزی روی شما دقیق شود و تمرکز کند باید به فکر خروج خود از شرکت باشید. ماسک روی استخدام کارکنان خود حساس است و تنها کسانی را استخدام می‌کند که باهوش هستند، زیرا او می‌داند که چگونه افراد زرنگ را استخدام کند.

ماسک چه ویژگی‌های خوبی دارد؟

جدا از انتقادناپذیر بودن ماسک و ترسناک بودن او در برخی مواقع، وی ویژگی‌های مثبت و خوبی هم دارد که نمی‌توان از کنار آنها بی‌تفاوت گذشت. مدلاک می‌گوید که ماسک آدم منظمی است و حقیقتا آدم خوبی به نظر می‌رسد. به عقیده مدیر اسبق تسلا وی فوق‌العاده باهوش است و از این جهت گاهی ترسناک به نظر می‌رسد. فرزندانش را دوست دارد و پدر خوبی است، چرا که می‌توان با او راحت صحبت کرد.

مدیر سابق تسلا از دیکتاتوری ایلان ماسک و رفتار بد با کارمندانش می‌گوید

بر اساس آنچه مدلاک بیان داشته ماسک در محیط کاری انسانی منزوی است و ارتباطات اجتماعی برقرار نمی‌کند. او خاطرنشان کرده که موسس تسلا با کارکنان خود به ندرت و به هنگام ضرورت تماس برقرار می‌کند. مدلاک می‌گوید در سال 2009 و همزمان با رکود بزرگ جهانی به تسلا ملحق شده بود. به نظر می‌رسد در آن زمان حقوق مدلاک شش رقمی بوده و 40 هزار سهام اختیاری نیز دریافت می‌کرده است. کارمند اسبق شرکت تسلا همچنین بیان داشته وقتی برای استخدام نزد ماسک رفته سوالاتی از او درباره سابقه خدمات شهری و سایر تجربیات دنیای واقعی پرسیده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...