از بهسازی جداره‌ها در بازار تهران تا افزایش 6 هزارتایی اتوبوس


از بهسازی جداره‌ها در بازار تهران تا افزایش 6 هزارتایی اتوبوس

مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

از بهسازی جداره‌ها در بازار تهران تا افزایش 6 هزارتایی اتوبوس

بهره برداری از مخازن ذخیره آب‌رسانی اضطراری منطقه ۱۹ در آینده نزدیک

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی عملیات احداث مخازن ذخیره آب‌رسانی اضطراری در این منطقه و بهره برداری آن در آینده نزدیک خبر داد.

علیرضا جعفری در خصوص وضعیت پیشرفت مخازن ذخیره آب‌رسانی اضطراری افزود: به همین منظور عملیات حفاری و گودبرداری انجام شده و از ۴ باب مخزن ۲ باب نصب و در مرحله اتمام قرار دارند و تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه ۱۹ باب مخزن ذخیره آب رسانی اضطراری در زمانبندی های تعیین شده به منظور بهره مندی در مواقع مدیریت بحران در این منطقه احداث خواهد شد، گفت: تأمین آب شرب در مواقع بحرانی از جمله زلزله در کلانشهری همچون تهران مهمترین پارامتر برای حفظ حیات و تداوم عملیات امدادرسانی است و به همین منظور از این تعداد ۲ باب مخزن ۱۰۰ هزار لیتری آب در بوستان‌های ولایت و شقایق احداث و در فاز بعدی عملیات احداث ۴ باب دیگر مخزن اضطراری که سه باب آن در بوستان ولایت و یک باب در بوستان بهشت قرار دارند آغاز می‌شود.

وی افزود: جلسات متعدد با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران در خصوص تسریع در تکمیل زیر ساخت‌های شهری در حوزه شرکت آب و با توجه به الزام شورای اسلامی شهر تهران، ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص احداث مخازن اضطراری آب در مناطق ۲۲ گانه مدیریت شهری این منطقه به عنوان پیشگام، همکاری حداکثری در این خصوص داشته است.

افزایش ۶۰۰۰ اتوبوس و بیش از ۲۰۰۰ واگن مترو در پایتخت

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با نمازگزاران مسجد امیرالمومنین (ع) منطقه ۹، از افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری گفت: با گذشت یک سال از دوران مدیریت شهری و گذر از رکودی که در سیستم حمل و نقل شهری بواسطه کرونا بوجود آمد هم اکنون شاهد پویایی ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات موجود در سیستم حمل و نقل عمومی افزود: از جمله چالش‌های پیش روی ما با شروع کار در مدیریت شهری می‌توان به فرسودگی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد که در بازه زمانی ۳ ماهه نسبت به تعمیرات اساسی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس در حال حاضر در معابر شهری خبر داد: بر اساس برنامه مدونی که مدنظر مدیریت شهری است مقرر شده تا در بازه زمانی ۴ ساله نسبت به افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به ۶۰۰۰ دستگاه به منظور استفاده راحت شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده شود.

آقامیری به ظرفیت استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی در پایتخت اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۰۰ دستگاه واگن فعال در خطوط متروی پایتخت نسبت به جابجایی شهروندان فعال هستند که تا دو سال آینده مقرر شده به صورت پارت پارت ۶۳۰ دستگاه واگن مترو به سیستم حمل و نقل ریلی پایتخت افزوده شود که در شش ماه پایانی سال می‌توانیم شاهد بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

وی تاکید کرد: استفاده از انرژی‌های پاک و استفاده از موتورهای برقی به جای بنزینی در گام اول هدف گذاری شده است که با ارائه تسهیلات در این زمینه می‌توان کمک شایانی به کاهش آلودگی شهر تهران کرد.

او در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری شاهد استفاده بیشتر و راحت تر شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی باشیم که در این زمینه شهرداری تهران با همراهی شورای اسلامی شهر، در تلاش برای تحقق این درخواست به حق شهروندان هستند.

در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی با اشاره به انجام امور زیربنایی در غرب پایتخت گفت: با شروع کار خود در منطقه تلاش کرده ایم با بازدیدهای مکرر میدانی در محلات و ارتباط چهره به چهره با شهروندان در کنار رسیدگی به امور نگهداشت شهر و پی گیری مباحث خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی که از وظایف ذاتی مجموعه شهری است، امور زیر بنایی را مدنظر داشته باشیم.

شهردار منطقه ۹ افزود: مقوله احداث ایستگاه مترو در محلات پرتراکم منطقه ۹ با اتصال به خطوط ۴ و ۸، توافق مجموعه شهری با وزارت دفاع در خصوص پادگان جی و اختصاص سهم ۶۵ درصدی اراضی مذکور به شهرداری و شروع عملیات اجرایی پروژه ادامه شاخه غربی یادگار امام (ره) از جمله مباحث کلانی است که در منطقه ۹ با جدیت پیگیر آن هستیم تا بزودی با یاری خداوند تحقق پیدا کند.

وانتی‌ها و سدمعبری‌های سطح منطقه ۸ جمع آوری می‌شوند

شهردار منطقه ۸، گفت: جمع آوری سد معبری ها و وانتی‌های منطقه به منظور مقابله با بی‌نظمی، آلودگی‌های بصری و درخواست‌های متعدد شهروندان، مطابق قوانین با جدیت پیگیری و در حال انجام است.

فاطمه تنهایی با اعلام خبر رفع معضل چند ساله در خیابان شهید مدنی تهران، گفت: سد معبر، وانتی‌ها و بساط گستران علاوه بر ایجاد ترافیک در این خیابان، انواع حوادث و تخلفات راهنمایی و رانندگی را در پی داشته اند که رفع آن همواره یکی از مطالبات شهروندان و کسبه جهت امنیت تردد و کسب کار بوده است.

شهردار منطقه ۸ گفت: این طرح در خیابان‌های لشگر (شهید حیدری)، شهید فتاحی، دماوند و چهارراه نظام آباد پوشش داده می‌شود و جمع آوری وانتی‌ها و سد معبری ها در این محدوده‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.

وی افزود: خیابان شهید مدنی نیز یکی از معابر اصلی و مهم در منطقه ۸ است و به مکان‌ها و معبرهای مهمی مانند بیمارستان امام حسین (ع) و بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، میدان رسالت و… منتهی می‌شود؛ لزوم رفع این معضل جهت برطرف شدن گره‌های ترافیکی و رفاه حال شهروندان در دستور کار است.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به همکاری نیروهای شرکت شهربان در اجرای این طرح، تصریح کرد: شهرداری منطقه، پلیس راهور و نیروی انتظامی در راستای تسهیل در عبور و مرور و رفع انواع آلودگی‌های بصری و مزاحمت‌های ایجاد شده و همچنین نگهداشت منطقه طرح جمع آوری وانت بارها و سد معبری ها در دستور کار قرار گرفت و با اعمال قانون تردد در این خیابان تسهیل می‌شود.

تنهایی با اشاره به اهمیت و رعایت حقوق شهروندی و رضایت اجتماعی در مدیریت شهری منطقه ۸ اظهار داشت: هدف از این اقدام، برقراری انضباط شهری، حفظ حقوق شهروندی و مطالبه شهروندان و رضایت کسبه این محدوده بوده و مقابله با بی‌نظمی‌ها و آلودگی‌های بصری و صوتی را با گشت زنی شبانه تیم انضباط شهری در سطح محدوده، مطابق با قوانین و با جدیت پیگیری می‌کنیم.

از بهسازی جداره‌ها در بازار تهران تا افزایش 6 هزارتایی اتوبوس

تداوم بهسازی جداره‌ها در بازار تهران

شهردار منطقه ۱۲ از تداوم جداره‌سازی در بازارهای پاچنار، کفاش‌ها، گذر منوچهرخانی، میدان سیداسماعیل و… خبر داد.

امیر یزدی با بیان این مطلب که حفظ منظر تاریخی منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاریخی تهران، امری ضروری در حوزه ارتقای کیفیت کالبدی و افزایش نظم بصری آن است، گفت: به همین منظور، بهسازی جداره‌ها در این منطقه از دوره‌های گذشته همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده و امروز نیز به‌طور جدی‌تر و با سرعت بیشتری به‌ویژه در بازار تهران در حال انجام است.

شهردار منطقه ۱۲ جداره‌سازی را مجموعه اقداماتی که سبب ارتقای کیفیت نما از لحاظ ساختاری و ظاهری می‌شود، تعریف کرد و افزود: بهسازی جداره در بازار تهران با مشارکت ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۲، کسبه بازار تهران و تسهیلگری دفتر توسعه محلی بازار صورت می‌گیرد که در دوره جدید مدیریت شهری، جداره و سقف گذر منوچهرخانی و بازار پاچنار و نیز تداوم بهسازی جداره در بازار کفاش‌ها (حد فاصل منوچهرخانی تا تیمچه حاجب‌الدوله) و ساماندهی میدان سیداسماعیل در حال انجام است.

وی از دیگر اهداف این اقدامات را افزایش ایمنی، همچنین ایجاد پویایی و سرزندگی و حس تعلق به مکان در شهروندان دانست و بیان کرد: طرح مطالعاتی جداره‌های بازار آهنگران و حدفاصل چهارسوق بزرگ تا کوچک نیز آغاز شده که ان‌شاالله پس از پایان فاز مطالعاتی، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

یزدی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که خارج از بافت بازار در حال اجرا یا مطالعات اجرایی است، شامل جداره‌سازی و آرام‌سازی خیابان لاله‌زار، مطالعه بهسازی و احیای میدان قیام و مطالعه بهسازی و احیای میدان محمدیه می‌باشند.

از بهسازی جداره‌ها در بازار تهران تا افزایش 6 هزارتایی اتوبوس

طوقه درختان از حصار بتن و مصالح ساختمانی آزاد شدند

طوقه ۱۵۰ درخت در فضاهای سبز بوستان‌ها و معابر شهری شمال تهران به منظور آبرسانی و هوارسانی مناسب به ریشه‌ها آزاد سازی شدند.

افشین با اعلام خبر طوقه ۱۵۰ درخت در فضاهای سبز بوستان‌ها و معابر شهری شمال تهران، اظهار کرد: عمده‌ترین عامل آسیب و خسارت به درختان حاشیه خیابان‌های اصلی و فرعی، ساخت وساز، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهری نظیر جدول‌گذاری، اصلاح هندسی، تعریض معابر و آسفالت غیر اصولی است که این مسئله باعث مسدود شدن مسیر آبیاری و نیز آبخوری درختان و بسته شدن دور طوقه آن‌ها با لایه‌های سخت و غیر قابل نفوذ بتن و آسفالت شده است و در نتیجه علاوه بر بروز مشکلات متعدد در رساندن آب مورد نیاز درختان، در طول سال‌ها تهویه و هوارسانی به ریشه آنها نیز تقریباً غیر ممکن شده و درختان مورد نظر در معرض خشکیدگی قرار گرفته‌اند.

خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک افزود: در راستای بهبود نگهداشت فضای سبز عملیات آزادسازی طوقه در نواحی ده گانه اجرا شد و تا کنون ۱۵۰ اصله درخت به خصوص درختان کهنسال و ارزشمند از حصارها خارج شدند و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان