تصویب ده‌ها طرح به مناسبت هفته دولت در اشکذر/مرمت قنوات خضرآباد


تصویب ده‌ها طرح به مناسبت هفته دولت در اشکذر/مرمت قنوات خضرآباد

یزد- فرماندار اشکذر با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه شهرستان با حضور استاندار به مناسبت هفته دولت گفت: ده‌ها طرح در این کارگروه به تصویب رسید که به زودی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله ردایی در حاشیه نشست کارگروه توسعه شهرستان اشکذر که با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: اولین طرح مطرح شده در این کارگروه، احداث مسیر دسترسی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرک فولاد به سه راهی طبس بود که این طرح به دلیل مشکلات موجود، وارد فاز مطالعاتی شد.

وی عنوان کرد: به دستور استاندار، قرار شد اداره کل راه و شهرسازی استان یزد مطالعات خود را برای ورود طرح به کمیسیون ماده ۲۳ آماده کند و با اختصاص اعتباری از محل مسئولیت های اجتماعی صنایع برای مطالعات این طرح، ظرف مدت چهار ماه کار مطالعاتی انجام شود.

ردایی با بیان اینکه این پروژه با جان مردم در ارتباط است، تصریح کرد: امیدواریم راه و شهرسازی کار مطالعاتی را هرچه سریعتر به پایان برساند تا این طرح بتواند وارد فاز اجرا شود.

وی، اصلاح و بازسازی خط انتقال آب شهری شهرستان اشکذر را نیز یکی دیگر از طرح های مطرح شده در این کارگروه اعلام کرد و گفت: قرار شده این پروژه به صورت مشارکتی با اولویت دو کیلومتر اولویت‌دار این طرح توسط شهرداری و آبفا استان یزد ظرف شش ماه و بقیه سه کیلومتر نیز از محل منابع داخلی آبفا تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

ردایی ادامه داد: طرح تکمیل هفت مدرسه خیرساز با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی نیز مصوب و مقرر شد که سه آموزشگاه احداث شده توسط شرکت های کاشی عدل، پرشین و نارین میبد، توسط خود این صنایع تکمیل شود، دو مدرسه از محل منابع سازمان نوسازی مدارس و دو مدرسه نیز از محل مسئولیت اجتماعی معادن احداث و تا هفته دولت سال آینده بهره برداری شود.

فرماندار اشکذر، بهسازی بندهای خاکی و سیل بندهای روستاهای خضرآباد را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و افزود: قرار شد با دستور استاندار، آب منطقه ای در این زمینه ورود جدی داشته باشد و احداث دیوار ساحلی را به سرعت آغاز کند.

وی، طرح تکمیل روشنایی جاده سنتو تا پل شهید سلیمانی را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه توسعه شهرستان اشکذر به مناسبت هفته دولت اعلام کرد و گفت: این طرح ظرف دو ماه آینده با اعتبارات استانی و راهداری احداث می شود.

ردایی، بازسازی مرمت و احیای قنوات بخش خضرآباد توسط جهاد کشاورزی، رفع مشکل واگذاری مجموعه باغ وزیر، تبدیل نمایندگی های ادارات میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اداره مستقل، واگذاری زمین برای احداث پایگاه اورژانس مجومرد و خضرآباد، تکمیل گلزار شهدای مجومرد، اشکذر و خضرآباد، آسفالت پارکینگ مسجد صاحب الزمان (عج) در جاده سنتو، بهسازی راه روستایی حاجی آباد، ساماندهی مسجد ریگ، احداث ساختمان فرمانداری اشکذر، تکمیل دامداری های جاده طبس، برق رسانی به مجموعه مسکونی شرف آباد، احداث جاده سلامت، احداث پارک مجومرد و … را نیز برخی دیگر از مصوبات این جلسه برشمرد.

وی همچنین از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان اشکذر خبر داد و گفت: تاکید استاندار یزد، تکمیل و بهره برداری این بیمارستان تا دهه فجر امسال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟