دریافت قول‌هایی از طرف عربستان درباره حاجی بازداشت شده ایرانی


دریافت قول‌هایی از طرف عربستان درباره حاجی بازداشت شده ایرانی

وزیر امور خارجه گفت: با تمام توان پیگیر آزادی حاجی بازداشت شده ایرانی در عربستان هستیم و در این رابطه قول‌هایی نیز مبنی بر مساعدت از طرف این کشور دریافت کرده‌ایم.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (یکشنبه) ۳۰ مرداد ماه در پستی در اینستاگرام در خصوص دیدار با خانواده حاجی ایرانی بازداشت شده در مکه مکرمه نوشت: امروز با خانواده آقای خلیل دردمند حاجیِ ایرانی که بعد از پایان مناسک حج در مکه مکرمه از سوی پلیس عربستان سعودی بازداشت شده است، دیدار کردم و این خانواده را در جریان اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه از ابتدای بازداشت تا امروز قرار دادم.

وی افزود: به آنها گفتم وزارت خارجه وظیفه دارد از منافع مردم عزیز ایران در سراسر جهان دفاع کند و همکارانم مخصوصا در اداره کنسولی با تمام توان پیگیر آزادی این شهروند ایرانی هستند، در این رابطه قول‌هایی نیز مبنی بر مساعدت از طرف عربستان دریافت کرده‌ایم.

وزیر خارجه اضافه کرد: در روزهای اخیر در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه عراق و عمان نیز در خصوص این موضوع صحبت کردم و مقرر شد پیگیری‌هایی از جانب ایشان نیز صورت گیرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اخیرش باذهمنای عمانی با اشاره به بازداشت یکی از حجاج ایرانی در جریان مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان سعودی، بر ضرورت آزادی هر چه سریع‌تر وی تأکید کرد.وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در چارچوب مناسبات دوستانه دو کشور، پیگیری لازم را برای آزادی این زائر ایرانی به عمل می‌آورد.

چندی پیش نیز امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با «فؤاد حسین» همتای عراقی ضمن پیگیری سرنوشت شهروند ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان، خواستار انتقال پیام برای آزادی او شد.

یکی از حجاج کشورمان در روز عید غدیر به دلیل انداختن عکسی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی با کعبه توسط پلیس سعودی بازداشت و زندانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت