قیمت سکه طرح جدید امروز یکشنبه 30 مرداد 1401


در معاملات امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۳ میلیون تومان تعیین شد که نسبت به روز کاری قبل، بازهم ارزان‌تر شده است.

قیمت سکه طرح جدید امروز یکشنبه 30 مرداد 1401

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تعطیلی بازار جهانی طلا اظهار داشت: قیمت هر اونس طلا ۱۷۴۸ دلار و قیمت هر اونس نقره نیز ۱۹ دلار و ۱۶ سنت است. است. وی افزود: این روز‌ها قیمت ارز با نوسانات زیادی همراه شده است و این نوسانات هم بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تاثیرگذار است به گونه‌ای که بازار با نوسان زیادی همراه بوده است.

کشتی آرای در ادامه در خصوص قیمت‌های امروز اظهار داشت: در بازار امروز (یکشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۳ میلیون تومان تعیین شد که نسبت به روز کاری قبل، بازهم ارزان‌تر شده است.


وی افزود: نیم سکه به رقم ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با کاهش قیمت به ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان دادوستد شده است که البته در طول روز با نوسان همراه بوده است.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ابتدای معاملات صبح شروع شده و تا الان به ۵ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۴۸۸ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۶۲۳ هزار تومان رسید.


وی افزود: این روز‌ها حباب سکه در حال کاهش است و اوایل صبح حباب سکه به رقم ۹۵۰ هزار تومان رسید، ولی در حال حاضر حباب سکه به رقم یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان