هشدار نسبت به افزایش انتقال بومی آبله میمونی در استرالیا


هشدار نسبت به افزایش انتقال بومی آبله میمونی در استرالیا

مقامات بهداشتی ایالت نیو ساوت ولز استرالیا (NSW) امروز (یکشنبه) به ساکنان محلی هشدار دادند که در پی افزایش موارد انتقال بومیِ آبله میمونی در این ایالت، نسبت به علائم این بیماری هشیار باشند.

هشدار نسبت به افزایش انتقال بومی آبله میمونی در استرالیا

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون ۴۲ مورد ابتلا به آبله میمونی در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا شناسایی شده که در میان این موارد ابتلای یک بیمار در داخل این ایالت بوده و دو بیمار دیگر نیز در داخل کشور استرالیا به این بیماری آلوده شده اند.

دکتر "ریچارد بروم"، یکی از مقامات بهداشتی ایالت نیو ساوت ولز اعلام کرد که موارد اخیراً شناسایی شده از ابتلا به آبله میمونی در داخل کشور، اهمیت هوشیاری افراد نسبت به علائم این بیماری بدون توجه به اینکه آیا قبلا در محیط‌های پرخطر خارج از کشور بوده اند یا خیر را برجسته می‌کند.

علائم آبله میمونی معمولاً هفت تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض این ویروس شروع می شود و می تواند شامل تب، سردرد، بدن درد و بثورات یا ضایعات پوستی باشد. افرادی که مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند می بایست از هرگونه تماس نزدیک با دیگران خودداری کنند.

ایالت ویکتوریا در استرالیا نیز شاهد افزایش انتقال بومی این بیماری بوده و مجموع موارد ابتلا به آبله میمونی در این ایالت به ۴۰ مورد افزایش یافته است.

"دبورا فریدمن"، معاون رئیس بهداشت ویکتوریا در امور بیماری‌های واگیر گفت: «افزایش قابل‌توجهی» در موارد ابتلای بومی به آبله میمونی طی دو هفته گذشته وجود داشته است. این مقام بهداشتی ایالت ویکتوریا همچنین افزود: ما واقعاً تنها ایالت استرالیا هستیم که شاهد چنین افزایشی در انتقال بومی این بیماری بوده ایم.

تا تاریخ ۱۸ اوت سال جاری میلادی (۲۰۲۲) مقامات بهداشتی استرالیا ۸۹ مورد ابتلا به آبله میمونی را گزارش کرده اند که عمدتاً در ایالات نیو ساوت ولز و ویکتوریا هستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات استرالیا ۴۵۰ هزار دز واکسن آبله میمونی را تهیه و شروع به انتشار آن ها در ایالت ها و مناطق مختلف این کشور کرده اند با این حال به دلیل عرضه محدود، این واکسن ها عمدتا به موارد جدید ابتلا به این بیماری و افراد در تماس نزدیک با بیماران ارائه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی