مقابل تحریف سلاحی جز تبیین نداریم


مقابل تحریف سلاحی جز تبیین نداریم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: وقتی دشمن دست به تحریف می زند در برابر آن سلاحی جز تبیین نداریم و بزرگترین شان پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع)، علما، بزرگان و همه متدینین تبیین است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع در مراسم شب سوم محرم در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون جریان باطل از غفلت های ما دستاوردهای زیادی کسب کرده و اگر به غفلت ادامه دهیم بازهم ادامه می دهد، اظهار کرد: کارهایی که دشمن کرد تا واقعه کربلا اتفاق بیوفتد بخش زیادی از آن توسط خوبان بی بصیرت آن زمان رقم خورد. باید بصیرت داشته باشیم و گفتار، روابط و اندیشه ها را رصد و واکاوی کنیم تا ببینیم پشت صحنه چه اتفاقی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه تحریف به حاشیه بردن حق و به میدان آوردن باطل است، گفت: دشمن به روش های مختلف دست به تحریف می زند و ما در برابر اقدام دشمن یا فعال هستیم یا منفعل؛ وقتی دشمن دست به تحریف می زند در برابر آن سلاحی جز تبیین نداریم و بزرگترین شان پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع)، علما، بزرگان و همه متدینین تبیین است.

استاد حوزه علمیه افزود: در طول تاریخ وقایع زیادی مانند ماجرای قرآن سر نیزه کردن، حضور همسر پیامبر(ص) در جمل، پیشانی پینه بسته خوارج و رخ داد که باعث شد حتی بسیاری از انقلابی های در رکاب امیرالمومنین(ع) را نیز متزلزل و حتی تبدیل به دشمن ایشان کند.

مهدوی ارفع با تاکید بر اینکه باید دائما به خودمان هشدار بدهیم که دشمن می تواند ما را نیز در چنین بزنگاه هایی فریب دهد، تصریح کرد: باید بر روی مسائل و حوادث، عمیق تر و دقیق تر شویم، مطالعه کنیم و حواسمان جمع باشد تا از این گردنه سخت به سلامت رد شویم.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اکثریت مردم به سمت باطل رفتند، گفت: دشمن دست از ما برنمی دارد مگر هوشیار شویم و ما نیز حمله کنیم. دشمن ذائقه خراب کن است و ما باید دنبال ذائقه سازی بومی جذاب باشیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام علی(ع) قرن ها پیش در غررالحکم بر این نکته صحه گذاشته اند که امت رسول الله(ص) خوار و ذلیل نخواهد شد، مگر روزی که غذای بیگانه بخورد و لباس بیگانه بپوشد.

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی غذا را نقطه آغاز تغییر ذائقه امت و پذیرش کامل ذائقه بیگانه خواند و بیان کرد: به فرموده امام دشمن هیچ عجله ای ندارد و برای چهل سال آینده مان برنامه ریزی می کند، ازاین رو تغییر ذائقه در غذا، در طولانی مدت، به تغییر در سبک غذاخوردن، تفریح، عزاداری، ازدواج و در یک کلام تغییر سبک زندگی خواهد انجامید.

وی در پایان با بیان اینکه تغییر در سبک زندگی، تغییر در تفکر و بینش را به دنبال دارد و امتی که خودش را در این فضا رها کرد سقوطش انتها ندارد، خاطرنشان کرد: امروز اکثریت جامعه غذاهایی می خورند که می دانند سرطان زاست ولی چون ذائقه عوض شده نه تنها هراسی ندارند بلکه از آن لذت هم می برند. این ذائقه سازی کم کم از غذا به تمام ارکان زندگی کشیده شده و سبک زندگی اکثریت جامعه را تغییر داده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها