بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023


بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس | اس در سال 2022 و 2023 خواهیم پرداخت. اگر هریک از کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت را در اختیار دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس...

در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس | اس در سال 2022 و 2023 خواهیم پرداخت. اگر هریک از کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت را در اختیار دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس توانسته‌اند از زمان عرضه در سال 2020 پذیرای بازی‌های انحصاری مهمی باشند. با این وجود، ماه‌های پیش رو برای دارندگان کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس از اهمیت فراوانی برخوردارند؛ چرا که تعدادی از برترین بازی‌های این پلتفرم در ماه‌های آتی روانه بازار خواهند شد. برخی از این بازی‌ها مانند High on Life، Starfield و Forza Motorport به طور انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه می‌شوند و برخی دیگر حتی همزمان با عرضه در اختیار مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس قرار خواهند گرفت.

بنابراین چه یکی از کنسول‌های نسل نهمی Xbox Series X یا Xbox Series S را در اختیار داشته باشید و چه قصد خریدشان را داشته باشید، بد نیست با تعدادی از بهترین بازی های انحصاری آینده ایکس باکس سری ایکس | اس که آشنا شوید. در این متن قصد داریم به معرفی تعدادی از این بازی‌های برگزیده کنسول مایکروسافت بپردازیم.

دقت کنید که تعدادی از این عناوین، علاوه بر ایکس باکس بر روی PC هم عرضه خواهند شد. همچنین در صورتی که اشتراکی ایکس باکس گیم پس را در اختیار داشته باشید، احتمالا می‌توانید بسیاری از این بازی‌ها را نیز از طریق قابلیت Xbox Cloud Gaming بر روی گوشی یا تبلت خود تجربه کنید.

برخی از بازی‌های انحصاری مهم ایکس باکس تا پایان سال جاری روانه بازار می‌شوند؛ در حالی که تعدادی دیگر در نوبت عرضه سال آینده یا سال‌های بعدی قرار دارند. با این وجود آینده پلتفرم ایکس باکس از حیث بازی‌های انحصاری روشن است. بخش مهمی از این امر به خاطر تصاحب کمپانی زنیمکس توسط مایکروسافت است که در نتیجه آن، انحصاری‌های فراوانی از بتسدا نصیب کنسول‌های ایکس باکس خواهد شد.

همچنین خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت هم دیگر عاملی است که در صورت رسمی شدن می‌تواند وضعیت کنسول‌های ایکس باکس از نظر عناوین انحصاری را به طور چشمگیری بهبود دهد.

با گجت نیوز همراه باشید تا با هم به معرفی مختصر تعدادی از بهترین بازی های انحصاری آینده ایکس باکس در سال 2022 و 2023 بپردازیم.

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس | اس در سال 2022 و 2023

Immortality

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: 8 شهریور (30 آگوست)

بازی Immortality در حقیقت یک فیلم تعاملی از سم بارلو، مغز متفکر عنوان فوق‌العاده Her Story است. در این عنوان شما بین سه فیلم مختلف که حدودا سه دهه را به تصویر می‌کشند، جابجا می‌شوید و یک ماجراجویی روایی جذاب را از طریق صحنه‌های لایو اکشن تجربه می‌کنید. بخش زیادی از بازی Immortality به رمزآلود و تا حدی گیج‌کننده طراحی شده است. با این وجود، بر اساس اطلاعات موجود از این بازی احتمالا شاهد یک عنوان بسیار درگیرکننده دیگر از بارلو خواهیم بود.

Grounded

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: 5 مهر (27 سپتامبر)

به نظر می‌رسد پس از مدت‌ها انتظار سرانجام در تاریخ پنجم مهر ماه شاهد عرضه بازی Grounded خواهیم بود. داستان بازی درباره بچه‌ای‌ست که به اندازه یک حشره درآمده و باید با استفاده از امکاناتی که در اختیارش قرار دارد، در برابر حشرات مزاحم از خود دفاع کند و تا زمانی که راهی برای برگشتن به اندازه معمولی خود پیدا می‌کند، زنده بماند!

Scorn

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: مهر یا آبان (اکتبر 2022)

بازی Scorn یک عنوان وحشتناک و رعب‌آور است که به طور انحصاری برای دارندگان ایکس باکس سری ایکس | اس و ویندوز عرضه خواهد شد. در این بازی اول شخص گیمرها باید در مناطقی پر از عناصر ترسناک و رعب‌آور با حل پازل‌هایی مختلف به جستجو پیرامون دنیایی که در آن به سر می‌برند بپردازند و در خصوص آن اطلاعات کسب کنند.

همانند بسیاری بازی‌های شوتر ژانر بقای دیگر، اسلحه‌ها و مهمات در این بازی غنیمت به شمار می‌روند. بنابراین اگر قصد دارید در این بازی زنده بمانید، باید در مبارزات خود نهایت دقت را داشته باشید.

High on Life

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: 3 آبان (25 اکتبر)

جاستین رویلند، یکی از سازندگان مجموعه محبوب ریک اند مورتی مسئولیت ساخت بازی High on Life را بر عهده دارد. بنابراین طبیعی است که این بازی پر از شوخی‌های غرض‌دار، شخصیت‌های بامزه و دیالوگ‌هاییست که انگار واقعا از دل مجموعه ریک اند مورتی بیرون آمده‌اند!

در بازی High on Life هدف شما نجات دنیا از دست خطری بین کهکشانی است. شما این کار را به کمک اسلحه‌های سخنگویی که در مسیرتان قرار گرفته‌اند، انجام خواهید داد. ممکن است در نگاه اول چنین مفهومی کمی خنده‌دار به نظر برسد.‌ با این حال مطمئنا High on Life یک تجربه تازه در میان تمامی بازی‌های شوتر اول شخص تکراری کنونی به شمار خواهد رفت.

Pentiment

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: پاییز 2022

Pentiment یک بازی نقش‌آفرینی است که با الهام از دست‌نوشته‌های تاریخی ساخته شده است. طراحی هنری بازی، که ظاهرا فرهنگ قرن شانزدهم آلمان را به تصویر می‌کشد، به‌گونه‌ای‌ست که واقعا احساس می‌کنید در حال ورق زدن یک کتاب تاریخ هستید. بر این اساس نمی‌توانید انتظار یک بازی باگرافیک و پرجزئیات را از Pentiment داشته باشید. در عین حال، شما در این بازی در نقش فردی به نام آندریاس مالر قرار می‌گیرید که باید افرادی را از مخمصه خارج کنید!

Warhammer 40K: Darktide

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: اواخر 2022 یا اوایل 2023

زمان دقیقی برای عرضه نسخه جدید از مجموعه وارهامر برای ایکس باکس تعیین نشده است. با این حال می‌دانیم که این اتفاق کمی پس از نسخه PC که نهم آذر ماه عرضه می‌شود، انجام خواهد شد. این بازی، یک عنوان ماجراجویی کوآپ است که در آن شما به همراه سه تن از دوستانتان باید سفر خونین و پر زد و خوردتان در شهر ترتیوم را آغاز کنید. خط داستانی بازی بسیار گیرا و جذاب خواهد بود و شما را تا چندین ماه سرگرم خواهد کرد. در صورتی که نسخه Vermintide از وارهامر را دوست داشتید، احتمالا Darktide نیز نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

BattleCakes

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: سال 2022

بازی BattleCakes عنوانی رنگارنگ، دوست‌داشتنی و خوشمزه است که المان‌های سبکی از ماجراجویی را در خود دارد. در بازی BattleCakes شما باید ضمن اینکه شیرینی‌پزی خود را بنا می‌کنید، یک ماجراجویی نوبتی مناسب برای تمامی اعضای خانواده را نیز تجربه کنید. نکته جالب پیرامون BattleCakes این است که تقریبا تمامی مبارزات بازی از طریق مکانیزم جدید «دوست شدن» که دشمنانتان را به دوست تبدیل می‌کند، قابل حل خواهد بود!

Planet of Lana

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: سال 2022

بازی Planet of Lana یک بازی ماجراجویی جذاب در خصوص مقدس نگه داشتن محیط و طبیعت است! در این بازی، سیاره لانا تحت حمله است و شما باید با حل یک سری پازل، پشت سر گذاشتن مراحل پلتفرمینگ نه چندان ساده و البته رویارویی با موجوداتی ترسناک توازن را به محیط برگردانده و دنیایی مقدس را پایه‌ریزی کنید.

Hello Neighbor 2

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: سال 2022

یکی دیگر از بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس در سال 2022 هم نسخه دوم بازی سلام همسایه است که با گسترش گیم پلی مخفی کاری نسخه اول، گیم پلی غنی‌تر و دنیایی پر رمز و رازتر از آن را پیش رویتان قرار می‌دهد. هریک از کاراکترهایی که در بازی با آن‌ها روبرو می‌شوید، بسته به عملکرد شما در بازی هوشمندتر رفتار می‌کند؛ به طوری که به مرور زمان شما باید از تمامی هوشمندی خود برای غلبه کردن بر آن‌ها استفاده کنید تا سرانجام بتوانید به اسرار مخفی شهر پی ببرید.

Forza Motorsport

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: بهار 2023

استودیوی خوشنام Turn 10 برای نسخه بعدی از مجموعه معروف فورتزا موتور اسپرت به سراغ سبک نامگذاری کلاسیک خود رفته و بازی جدیدش به جای Forza Motorsport 8، با اسم Forza Motorsport روانه بازار خواهد شد. تریلرهای اولیه نمایش داده شده از بازی، مثل همیشه، یک شاهکار فوق‌العاده را به تصویر می‌کشند.

تا به امروز حضور بیش از پنج پیست و 37 خودروی متنوع در این فورتزا موتور اسپرت تایید شده؛ با این حال مطمئنا با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه بازی، شاهد بروزرسانی لیست خودروها و مسیرهای بازی خواهیم بود.

به گفته سازندگان بازی، در نسخه جدید Forza Motorsport با استفاده از سیستم زمان پویای روز افزایش واقع‌گرایی در بازی خواهیم بود و بر اساس تیزرهای نمایش داده شده از بازی، می‌توان توقع داشت که با یک گام بزرگ رو به جلو در مجموعه Forza طرف باشیم. زمان عرضه این بازی، بهار 2023 اعلام شده؛ بنابراین توقع می‌رود که اطلاعات تکمیلی در خصوص آن رفته رفته منتشر شوند.

Starfield

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: 2023

استارفیلد را به جرات باید مهم‌ترین انحصاری مایکروسافت در سال‌های اخیر دانست. این بازی همچنین نخستین آی‌پی جدید بتسدا بعد از حدود دو دهه به شمار می‌رود. با این وجود، بسیاری از المان‌های بازی استارفیلد از مجموعه Fallout قرض گرفته شده‌اند. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که یک دنیای علمی تخیلی عالی با دسته‌های مختلفی که هریک قابلیت‌های ویژه‌ای دارند پیش رویمان قرار داشته باشد. همچنین احتمالا اسلحه‌ها و آیتم‌های کالکتیبل متنوع نیز از دیگر قابلیت‌های جذاب این عنوان خواهند بود.

به گفته مایکروسافت، بازی استارفیلد همزمان با عرضه جهانی بر روی سرویس ایکس باکس گیم پس هم قرار خواهد گرفت.

Redfall

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: سال 2023

ردفال یک بازی اول شخص جهان باز است که شما را به دنیایی پر از خون‌آشام‌ها و سایر موجودات ماوراء طبیعی خواهد برد. در این بازی شما برای پس گرفتن شهر کوچک ردفال می‌توانید به صورت تکنفره یا گروهی با استفاده از قابلیت‌های منحصربفردی که در اختیارتان قرار خواهد داشت، به مبارزه با خون‌آشامان بپردازید.

با توجه به اینکه ردفال توسط سازنده مجموعه‌های Dishonored و Prey ساخته می‌شود، می‌توانید انتظار آزادی عمل فوق‌العاده در انجام ماموریت‌های بازی و البته قدرت‌های ماورایی جذاب را داشته باشید.

Stalker 2: Heart of Chernobyl

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: سال 2023

بازی Stalker 2 یک بازی شوتر اول شخص در ژانر بقاست که در آن همه چیز به تصمیمات شما بستگی خواهد داشت! بازی پایان‌های متعددی دارد که تصمیمات شما در مراحل مختلف بازی می‌تواند به رخ دادن هریک از آن‌ها منجر شود. شما همچنین در این بازی همانند واقعیت به غذا و استراحت نیاز خواهید داشت و همان طور که از نام بازی پیداست، خطر آلوده شدن هسته‌ای نیز مساله‌ای دائمی است که در همه حال همراه شما خواهد بود.

Ark II

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: 2023

با اینکه گیم پلی بازی Ark II هنوز به طور دقیق نمایش داده نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که این بازی یک تجربه ماجراجویی با تم بقا باشد که دنیای آن پر از دایناسورها و طبیعت خیره‌کننده و پرجزئیات باشد. همچنین، بازیگر سرشناس هالیوودی، وین دیزل هم بار دیگر در محور شخصیت‌پردازی این عنوان قرار خواهد داشت.

این بازی دنباله نسخه اول به شمار رفته و یک تجربه سندباکس بسیار وسیع‌تر از آن در سیاره Arat را پیش رویتان قرار خواهد داد. به جز این موارد، تقریبا هیچ اطلاعات دقیقی از بازی Ark II در دست نیست.

Fable

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

پس از رونمایی کوتاه از نسخه جدید بازی Fable در سال 2020، مایکروسافت به طرز عجیبی در خصوص این بازی سکوت کرد! با این حال مطمئنیم که این بازی در دست توسعه است و دیر یا زود برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس عرضه خواهد شد. مطمئنا به زودی اطلاعات بیشتری از نسخه جدید این فرنچایز محبوب در اختیارمان قرار خواهد گرفت. با این وجود در حال حاضر چاره‌ای جز صبر کردن نداریم.

Lab Rat

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

Lab Rat یک بازی در ژانر پازل است که طراحی مراحل آن بسیار هنرمندانه انجام شده و سرتاسر روایت آن پر از لحظات خنده‌دار است. این بازی بیش از هشتاد مرحله مختلف دارد و در تمامی این مراحل، یک هوش مصنوعی شما را به خاطر عملکردتان مسخره می‌کند. کلیت بازی کمی عجیب و غریب است؛ اما علاقمندان به بازی‌های ژانر پازل بدون شک از آن استقبال خواهند کرد.

State of Decay 3

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

بازی State of Decay 3 برای نخستین بار در سال 2020 نمایش داده شده و پس از آن تقریبا هیچ خبری از آن به بیرون درز نکرده است. مشخصا بازی به تعدادی از بازماندگان حملات یک جهان پساآخرزمانی اختصاص دارد که باید با همکاری هم در برابر زامبی‌ها مقاومت کنند. البته سازنده بازی هنوز در خصوص پیشرفت ساخت این بازی اطلاعات چندانی در اختیارمان نگذاشته است؛ اما با توجه به محبوبیت بالای فرنچایز State of Decay می‌توان انتظار داشت که با بازی خوبی روبرو باشیم.

Everwild

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

Everwild یک آی‌پی جدید از استودیو Rare، خالق بازی‌های مطرح Sea of Thieves و Banjo-Kazooie است که مثل بسیاری انحصاری‌های دیگر مایکروسافت، چند سال گذشته را در سکوت خبری کامل سپری کرده است! این بازی در سال 2019 رونمایی شده و رنگ‌بندی جذاب و چشم‌نواز محیط را در کنار موجودات عجیب و غریب ارائه می‌کند. با این وجود هنوز اصلا مشخص نیست که گیم پلی این بازی به چه صورت خواهد بود!

در عین حال با شناختی که از استودیو Rare داریم می‌توانیم مطمئن باشیم با بازی ارزشمندی طرف هستیم که ارزش صبر کردن را خواهد داشت.

The Outer Worlds 2

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

The Outer Worlds 2 هم یکی دیگر از بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس | اس خواهد بود که بازیکنان را به یک منظومه خورشیدی دیگر می‌فرستد و مجموعه‌ای جدید از کاراکترها را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد. با اینکه احتمالا برای تجربه TOW 2 نیازی به بازی کردن نسخه اول نخواهید داشت، اما شاید بد نباشد پیش از عرضه آن، نسخه اول بازی را تجربه کنید.

از جمله مشخصات گیم پلی و داستان The Outer Wilds 2 می‌توان به حس شوخ‌طبعی مثال‌زدنی، مجموعه‌ای گسترده از اسلحه‌های متنوع و قابلیت‌های شخصی‌سازی منحصربفرد اشاره کرد. تا به امروز تاریخ عرضه خاصی برای این بازی اعلام نشده است.

Senua’s Saga: Hellblade II

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

نوبتی هم که باشد، نوبت به معرفی دنباله بازی Hellblade رسیده که قرار است ماجراجویی احساسی سنوا را ادامه دهد. تریلرهای اولیه نمایش داده شده از بازی فوق‌العاده بودند و سازندگان سعی کرده‌اند با رفع اکثر ایرادات نسخه اول، Hellblade II را به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل کنند. به طور خاص، مبارزات بازی بسیار درگیرکننده‌تر از قبل دنبال شده و تنوع دشمنان بازی نیز افزایش یافته است تا به گیم پلی این بازی بسیار امیدوارتر از قبل شویم.

The Elder Scrolls VI

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

The Elder Scrolls VI هم یکی از آن بازی های انحصاری ایکس باکس است که تقریبا در خصوص آن هیچ چیز نمی‌دانیم! تمامی اطلاعات ما از این عنوان به یک تریلر مربوط است که در سال 2018 نمایش داده شد و نام و لوگوی بازی را نمایش داد! البته این بازی قرار نیست به این زودی منتشر شود و فعلا تنها در وضعیت پیش‌تولید قرار دارد. البته انحصاری بودن این بازی برای ایکس باکس یکی از خبرهایی است که بدون شک ناراحتی گیمرهای پلی استیشن را به همراه خواهد داشت.

Avowed

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

بازی Avowed یک عنوان نقش‌آفرینی اول شخص از استودیو Obsidian، تیم سازنده بازی‌های The Outer Worlds، Fallout: New Vegas و Alpha Protocol است. زمان عرضه این بازی مشخص نبوده و حتی هیچ گونه اطلاعاتی از گیم پلی آن هم در دست نیست. با این حال شکی نیست که علاقمندان به بازی‌های نقش‌آفرینی چشم انتظار عرضه این عنوان جذاب هستند.

Warhammer 40K: Space Marine 2

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

Space Marine 2 یک بازی اکشن سوم شخص است که در دنیای دوست‌داشتنی وارهامر در جریان است. این بازی روایت‌کننده داستان کاپیتان تایتوس است که در صدد نجات انسان از دست موجوداتی خطرناک برآمده. تریلری که در سال 2021 از این بازی نمایش داده شد، جزئیاتی از گیم پلی آن را به نمایش کشید. در این تریلر شخصیت اصلی بازی در حال تکه تکه کردن و از بین بردن دسته‌های متوالی نمایش داده شده بود.

اگر پیش از این سری بازی‌های گیرز آف وار را تجربه کرده و به آن‌ها علاقمند بوده‌اید، بدون شک Warhammer 40K بازی محبوبی برای شما خواهد بود.

Fallout 5

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال 2022 و 2023

تاریخ عرضه: نامشخص

بتسدا پیش از این تایید کرد که بازی فال اوت 5 قطعا ساخته خواهد شد. با این حال، این کمپانی قبل از این عنوان، دو بازی استارفیلد و The Elder Scrolls VI را در نوبت عرضه خواهد داشت. به بیان دیگر برای تجربه جدیدترین ماجراجویی پساآخرزمانی از دنیای فال اوت، حداقل چندین سال دیگر زمان نیاز است.

البته هنوز به طور رسمی تایید نشده که بازی در انحصار ایکس باکس و PC خواهد بود یا خیر. با این حال با توجه به انحصاری بودن Starfield و The Elder Scrolls 6 انتظار می‌رود که گیمرهای پلی استیشن از تجربه این بازی هم محروم شوند!

منبع :GameSpot

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)