جشنواره «خدمت‌رسانی به سالمندان» برگزار می‌شود


جشنواره «خدمت‌رسانی به سالمندان» برگزار می‌شود

اردبیل- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: از نهم شهریور تا نهم مهرماه به عنوان روز جهانی سالمندان جشنواره «خدمت‌رسانی به سالمندان» در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان در استانداری اردبیل اظهار کرد: جمعیت کشور و استان اردبیل به سمت پیری و سالمندی در حال حرکت است و ما باید تدبیری مناسب در خدمت‌رسانی به سالمندان بیندیشیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید در عملیاتی کردن طرح سند ملی سالمندان ورود پیدا کنند، تصریح کرد: در کنار کارگروه‌های تخصصی، شایسته است با نگاه حمایتی به این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مناسبی را شاهد باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت ما ۲.۵ درصد بوده که در حال حاضر این رقم به یک درصد رسیده است.

باقلاچی افزود: از نظر نرخ رشد جمعیت استان اردبیل جایگاه بیستم کشوری را دارد و به هیچ وجه وضعیت موجود قابل قبول و مطلوب نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از نظر نرخ ولادت جایگاه استان اردبیل نوزدهم کشور و از نظر فوت نیز جایگاه استان اردبیل در سطح کشور هفتم است.

باقلاچی جایگاه استان اردبیل را در نرخ ازدواج سوم و در طلاق دوازدهم کشور عنوان کرد و ادامه داد: کاهش جمعیت و افزایش سالمندان نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی را به وجود آورده و شایسته است با راهکارهای مناسب همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها در مسیر خدمت‌رسانی بیشتر به این جمعیت ارزشمند گام بردارند.

وی مهمترین خواسته و مطالبه سالمندان را تکریم و احترام عنوان کرد و گفت: در کنار توسعه مراکز نگهداری روزانه و شبانه سالمندان، سرکشی به این افراد با تجربه می‌تواند تأثیرگذاری بیشتر و روحیه‌بخشی آنها را مهیا کند.

باقلاچی از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی خواست تا در حفظ شأن و منزلت سالمندان برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخصی را داشته باشند تا ما بتوانیم بیش از گذشته در خدمت سالمندان باشیم.

وی از تدارک جشنواره «خدمت‌رسانی به سالمندان» در یک ماه پیش رو خبر داد و اضافه کرد: از نهم شهریور تا نهم مهرماه که به عنوان روز جهانی سالمند نامگذاری شده باید جشنواره «خدمت‌رسانی به سالمندان» را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار کنیم.

باقلاچی بیان کرد: در این جشنواره برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و رفاهی برای سالمندان با هدف افزایش نشاط آنها برگزار خواهد شد که کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادها باید برنامه‌ریزی درست و هدفمندی را در این حوزه داشته باشند.

وی نمونه این برنامه‌ها را برگزاری جشنواره‌های نقاشی، کتابخوانی، برپایی ایستگاه‌های سلامت و ارائه دیگر برنامه‌های رفاهی عنوان کرد و گفت: همه این خدمات و برنامه باید در بهترین شرایط انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزود: انتظار می‌رود مطابق سند ملی سالمندان بومی‌سازی در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری انجام شده تا متناسب با شرایط استان بتوانیم خدمت‌رسانی مناسبی را برای جامعه سالمندان انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری