فعالیت قرآنی را محدود به اعتبار و بودجه دولتی نکنیم


فعالیت قرآنی را محدود به اعتبار و بودجه دولتی نکنیم

اردبیل-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل بر ضرورت فرهنگ سازی تعالیم قرآن و عترت در جامعه تاکید کرد و گفت: نباید فعالیت های قرآنی را محدود به اعتبار و بودجه دولتی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی در مراسم اختتامیه کارگاه توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی که در محل مؤسسه نورالمبین اردبیل برگزار شد، عمل به فرامین مقام معظم رهبری در توجه و تدبر به قرآن را سرلوحه امور فرهنگی و قرآنی عنوان و اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دیده می‌شود به یقین آن جامعه از آموزه‌های قرآن و سیره اهل بیت (ع) دور شده و باعث پدید آمدن مشکلات شده است.

وی گفت: سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و نیز قرآن کریم، راهکارهای فراوانی را پیش روی بشر قرار می‌دهد که عمل به آنها سعادت بشر دنیوی و اخروی بشر را تضمین می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل تاکید کرد: یکی از مباحث بسیار مهم و با ارزش در معارف دین مبین اسلام و مذهب نورانی تشیع، پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کنار پیروی از قرآن بوده و یقیناً قرآن و عترت پیامبر اسلام (ص) دو ودیعه الهی و دو گوهر گران‌بهای به امانت گذاشته شده از سوی رسول خدا (ص) هستند که تمسک به آن‌دو، مایه حرکت، رشد، سعادت و تکامل انسان‌ها و جوامع بشری و رفع آسیب‌های اجتماعی است.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به توسعه تعالیم قرآنی بدون اتکا به اعتبار و بودجه دولتی تاکید کرد و گفت: هر شخص به نوبه خود در جامعه رسالت تبلیغ و اشاعه فرهنگ قرآنی و فضائل اخلاقی ائمه معصومین (ع) در جامعه را بر عهده داشته و باید با در نظر گرفتن این وظیفه انسانی، فعالیت‌های قرآنی را در جامعه به انجام رسانده و به اعتبار و بودجه دولتی وابسته نباشد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را ریشه در اعتقادات دینی و تعالیم قرآنی عنوان کرد و گفت: قرآن کتاب انقلاب، پشتوانه پیروزی و نقشه راه حکمرانی دینی انقلاب اسلامی بوده و این انقلاب از پرتو عنایات مساجد و مجالس قرآن و تربیت جوانان متعهد مطابق با تعالیم قرآن به پیروزی رسید.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با تقدیر از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی استان اردبیل، بر ضرورت ارائه طرح‌های فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: دوره‌های توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی می‌تواند در ارتقای سطح آگاهی و به روز کردن معلومات آنان مؤثر بوده و فعالیت همه جانبه در حوزه اجتماعی، فرهنگی، تربیتی را ارتقا بخشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس