روایتی کوتاه از یک سال خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان


روایتی کوتاه از یک سال خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان

زاهدان- در فرهنگ اسلام موضوع خدمت رسانی به مردم اهمیت ویژه ای دارد که در دولت سیزدهم این مهم به صورت جدی در دستورکار دولت مردان قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها؛ دومین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از آغاز به کار دولت مردمی به استان سیستان و بلوچستان بود، رئیس جمهور به صورت میدانی به میان مردم رفت و پای درد دل مردم نشست که ماحصل این حضور تصمیماتی بود که بعد از گذشت یک سال تعدادی از آنها عملیاتی شده است.

اگر با نگاهی عادلانه به تغییرات سیستان و بلوچستان طی یکسال اخیر بنگریم توسعه در زمینه‌های مختلف را به صورت محسوس خواهیم دید؛ از پروژه‌هایی که آمال چندین ساله را محقق کرد تا پروژه‌های بلند مدتی که نوید بخش توسعه است؛ در این گزارش به اختصار به بخشی از این اقدامات اشاره شده است.

روایتی کوتاه از یک سال خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان

تحولی شگرف در حوزه راه سازی

رئیس جمهور در سفر استانی خود ده هزار (۱۰۰۰۰) میلیارد تومان برای اجرای راه‌های استان طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ مصوب کرد که برآیند آن احداث ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و عقد قرارداد برای اتمام ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا انتهای سال (۷۶۰) میلیارد تومان)، احداث ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در سطح استان (۱۷۴ میلیارد تومان)، آغاز عملیات اجرایی ۸ پل بزرگ استان و افتتاح سه مورد از آنها (۴۴ میلیارد تومان) و پیشرفت سه محور مهم پسکرانه سواحل مکران (۵۱) میلیارد تومان بود.

انتقال آب دریای عمان و اجرای پروژه‌های تأمین آب ضرورتی اجتناب ناپذیر

با وجود همجواری با دریای عمان، اما سیستان و بلوچستان همچنان تشنه بود از همین رو لازم بود با یک مدیریت صحیح اقدام لازم برای اجرای این پروژه بلند مدت انجام شود که با انتخاب مجری پروژه و اختصاص حوضچه آبگیر توسط استان به آن، روند اجرای پروژه سرعت گرفت همچنین پروژه در قانون بودجه ۱۴۰۱ دارای اعتبار و شناسنامه شد.

اجرای کامل شبکه آب شهرهای بریس و پسابندر، اتمام ساخت تصفیه خانه فاضلاب کنارک و اتمام ساخت ایستگاه پمپاژ فاضلاب چابهار، شروع عملیات حفاری ۴۰ حلقه چاه برای تأمین آب روستایی، اتمام حفر ۱۰ حلقه چاه در منطقه حرمک و تست مدار خط اول با ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه و تهیه و تحویل قریب به ۳۰۰ منبع هزار لیتری آب برای عشایر در سطح استان از دیگر مصوباتی است که در حوزه آب و فاضلاب طی این مدت در این استان اجرایی شده است.

تسریع در بررسی صدور مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان و پیش‌بینی اعتبار شروع عملیات اجرایی آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و انتقال آب از چاه نیمه شماره ۲ به ۱ و از ۳ به ۴ در سال ۱۴۰۰ از دیگر مصوبات مهم سفر رئیس محترم جمهور محسوب می‌شود که اجرایی شده است.

روایتی کوتاه از یک سال خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان

گاز ضرورتی برای توسعه

چند سالی بود که از گازدار شدن ایرانشهر و زاهدان می‌گذشت اما سیستان هنوز در حسرت برخورداری این نعمت بود، مسئولان زیادی وعده انجام این پروژه را داده بودند اما مردم همچنان چشم انتظار عزمی جدی بودند.
خوشبختانه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم و در مدت کوتاهی گاز به کارخانه سیمان سیستان رسید و تا پایان شهریور ماه به سیمان خاش و تا پایان سال جاری نیز سیمان تیس گازرسانی خواهد شد.

گفتنی است، تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای حوزه آموزش، بهداشت و درمان، راه روستایی و آب روستایی، تکمیل یک بلوک از خوابگاه خواهران دانشگاه زابل و تأمین ۳۳ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان از دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان است.

روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی اتفاقات گوناگون و امیدوار کننده‌ای را در سیستان و بلوچستان رقم زده که با برآورده شدن این مصوبات سیستان و بلوچستان به عنوان سرزمین شعر حماسه و نخل و آفتاب مکانی برای توسعه کشور خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی