70 درصد کشاورزی و 100 درصد راه های عشایری بویراحمد در سیل خسارت دیدند


70 درصد کشاورزی و 100 درصد راه های عشایری بویراحمد در سیل خسارت دیدند

فرماندار شهرستان بویراحمد از خسارت سیل تابستانی به ۷۰ درصد بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شهرام مهدوی مطلق» در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ درصد بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد در سیل تابستانی ناشی از سامانه مونسون خسارت دیده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: در پی بارش های سیل های تابستانی به ۷۰ درصد راه‌های روستایی و ۱۰۰ درصد راه‌های عشایری شهرستان بویراحمد خسارت وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۴۵۰ منزل مسکونی در این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند و تعداد قابل توجهی از احشام عشایر نیز از بین رفتند .

مهدوی مطلق ادامه داد: اغلب راه های روستایی و همه راه های عشایری نیازمند بازسازی مجدد هستند که از دستگاه های اجرایی درخواست داریم تا آخر همچنان پای کار باشند و بمانند .

فرماندار شهرستان بویراحمد از همکاری و کمک های سپاه فتح و تیپ ۴۸ فتح در سیل اخیر تقدیر و تشکر کرد و گفت: این نهاد انقلابی همچنان در کنار ما در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی از همه دستگاه‌های استانی و شهرستانی، ستاد مدیریت بحران استانداری و دفتر فنی استاندار تشکر کرد و گفت: از برخی مدیران دستگاه‌ها گلایه هایی داریم که به وقت خود آنها را خواهم گفت.

مهدوی مطلق برای چندمین بار به شیوه توزیع اعتبارات اشتغال زایی و محرومیت زدایی در استان توسط مدیران استانی انتقاد کرد و گفت: در زمینه توزیع اعتبارات محرومیت زدایی تبصره ۱۶ و اشتغال زایی باید شاخص های واقعی از جمله جمعیت و وسعت را جدی ببینند و برای هدف گذاری بهتر، باید فرمانداران میدان‌دار توزیع اعتبارات باشند و گرنه در بهبود شرایط اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها