اسماعیلی، دارنده شیرین ترین طلای صوفیه/ بازگشت‌های خارق‌العاده از پسر طلایی دزفول (عکس)


اسماعیلی، دارنده شیرین ترین طلای صوفیه/ بازگشت‌های خارق‌العاده از پسر طلایی دزفول (عکس)

سعید اسماعیلی با کشتی های دیدنی و بازگشت های فوق العاده به مدال طلای وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی جوانان جهان رسید.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران درحالی شب گذشته با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز، در صوفیه بلغارستان به عنوان قهرمانی جهان رسید که 5 نفر از ترکیب 10 نفره آن، سال گذشته نیز در این رقابت ها شرکت کرده بودند. یکی از این نفرات سعید اسماعیلی بود؛ قهرمان نوجوانان جهان که سال گذشته به فینال جوانان جهان راه پیدا کرده و با شکست مقابل دین اسلام باماتوف روس از رسیدن به مدال طلا بازمانده بود، در بهمن ماه سال گذشته با غلبه بر حریفانی مثل ژولامان شارشنبکوف و ادموند نازاریان، در تورنمنت دان کولوف و نیکولا پتروف بلغارستان به قهرمانی رسید تا خود را به عنوان یکی از مدعیان وزن 60 کیلوگرم ایران در رده بزرگسالان مطرح کند. همه این عوامل باعث شده بود تا بسیاری از کارشناسان منتظر قهرمانی بدون دردسر اسماعیلی در صوفیه باشند.
اسماعیلی، دارنده شیرین ترین طلای صوفیه/ بازگشت‌های خارق‌العاده از پسر طلایی دزفول (عکس)
پیروزی مقتدرانه او در نخستین گام مقابل مکسول بلک آمریکایی نیز نوید برد های راحت او را می‌داد اما از مسابقه دوم و جدال با کوتو گومی ژاپنی، همه چیز کاملاً عوض شد. هنوز به ثانیه سی مسابقه نرسیده بودیم که کشتی گیر ژاپنی 6 امتیاز گرفته بود و اگر اسماعیلی در خاک مقاومت نمی کرد، کار همان جا تمام می شد. پس از این غافلگیری، اسماعیلی تلاش زیادی کرد و به 2 امتیازی حریف رسید اما در یک صحنه 3 امتیاز از دست داد تا همه چیز به شرایط قبلی برگردد و 9 بر 4 عقب بیفتد. قهرمان دزفولی اما دست از تلاش نکشید و در ۳۰ ثانیه پایانی حریف را خاک کرد و یک سالتو بارانداز نیز به اجرا گذاشت تا 6 امتیاز گرفته و ۱۰ بر ۹ پیش بیفتد. پس از رد شدن اعتراض مربیان حریف، کشتی گیر ژاپنی اقدام به زدن فن سنجاب پرنده کرد که خودش خاک شد تا در نهایت این کشتی با نتیجه ۱۳ بر ۹ به سود اسماعیلی به اتمام برسد.
اما اسماعیلی همچنان قصد نداشت که بدون دردسر کشتی های خود را پیش ببرد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با وولودیمیر وویتوویچ اوکراینی و پس از اینکه یک پیچ پیچک از حریف خورد، 4 بر 1 عقب افتاد اما توانست یک اخطار کم کاری از حریف بگیرد و این بار نیز سالتو بارانداز را اجرا کرد تا نتیجه 7 بر 4 شود. در ادامه نیز اسماعیلی بر روی فیتوی حریف او را به پل زد و با اجرای یک سالتو از جلو، اختلاف را به 8 امتیاز رساند و 12 بر 4 برنده شد. متفاوت ترین کشتی نماینده کشورمان نیز در مرحله نیمه نهایی بود که در مصاف با نیهات ممدلی از آذربایجان با نتیجه 1 بر 1 و به دلیل گرفتن امتیاز آخر به پیروزی رسید.

اسماعیلی، دارنده شیرین ترین طلای صوفیه/ بازگشت‌های خارق‌العاده از پسر طلایی دزفول (عکس)اسماعیلی در دیدار با حریف ژاپنی در ۳۰ ثانیه مانده به پایان مسابقه و در حالی که 9 بر 4 عقب افتاده بود، حریف را در خاک قرار می دهد.
اسماعیلی، دارنده شیرین ترین طلای صوفیه/ بازگشت‌های خارق‌العاده از پسر طلایی دزفول (عکس)اسماعیلی در ادامه نیز با یک سالتو بارانداز ۴ امتیاز دیگر می گیرد تا در عرض چند ثانیه و در فاصله کمتر از ۳۰ ثانیه به پایان، نتیجه را به نفع خود تغییر دهد.
اسماعیلی، دارنده شیرین ترین طلای صوفیه/ بازگشت‌های خارق‌العاده از پسر طلایی دزفول (عکس)در ۳۰ ثانیه پایانی مسابقه فینال بار دیگر اسماعیلی به فکر یک بازگشت رویایی می افتد و برای کمرگیری از حریف می نشیند.
اسماعیلی، دارنده شیرین ترین طلای صوفیه/ بازگشت‌های خارق‌العاده از پسر طلایی دزفول (عکس)نماینده کشورمان حریف را از بالا به پل می زند تا نتیجه را ۶ بر ۶ کرده و مدال طلا را از آن خود کند.

این کشتی گیر 19 ساله قصد بی خیال شدن نداشت و در کشتی فینال مقابل سورن آقاجانیان ارمنستانی نیز پس از دریافت اخطار کم کاری، بارانداز شد تا 3 بر صفر عقب بیفتد. اگر چه در همان وقت نخست و در یک ضد حمله، توانست حریف ارمنی را در کنار تشک خاک کند اما در وقت دوم دو بار از تشک به بیرون رفت و اعتراض مربیان ایران بر روی یک صحنه که امتیاز خاک کردن را به اسماعیلی ندادند، رد شد تا نتیجه مسابقه 6 بر 2 شود. این بار نیز کشتی گیر خوزستانی یک سورپرایز جدید برای ما داشت و در کمتر از 30 ثانیه به پایان مسابقه، با یک کمر گیری زیبا حریف را از بالا به پل زد تا 4 امتیاز گرفته و کشتی را با نتیجه ۶ بر ۶ به سود خود خاتمه دهد و مدال طلای جوانان جهان را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کند. با عملکردی که در صوفیه از سعید اسماعیلی شاهد بودیم، از همین حالا می توان او را یکی از مدعیان جدی پوشیدن دوبنده تیم ملی حتی در المپیک پاریس دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس