مشخصات و قیمت کارت گرافیک AMD RX 7800 XT اعلام شد


مشخصات و قیمت کارت گرافیک AMD RX 7800 XT اعلام شد

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7800 XT که از پردازنده گرافیکی Navi 31 مبتنی بر معماری RDNA 3 بهره می‌برد، یکی از کارت‌های گرافیک پرچم‌دار تیم قرمز محسوب می‌شود. انتظار می‌رود AMD به زودی از این گرافیک رونمایی کند و در همین رابطه مشخصات و قیمت آن به...

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7800 XT که از پردازنده گرافیکی Navi 31 مبتنی بر معماری RDNA 3 بهره می‌برد، یکی از کارت‌های گرافیک پرچم‌دار تیم قرمز محسوب می‌شود. انتظار می‌رود AMD به زودی از این گرافیک رونمایی کند و در همین رابطه مشخصات و قیمت آن به بیرون درز کرده است.

انتظار می‌رود هسته‌های گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA 3 برای اولین بار در کارت‌های گرافیک سری RX 7000 به کار گرفته شود. پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3 بخشی از خانواده GFX11 خواهند بود.

پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار Navi 31 با کد Plum Bonito شناخته می‌شوند و در حالی که پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار RDNA 2 از معماری Navi 21 بهره برده و با نام Sienna Cichlid شناخته می‌شوند.

مشخصات و قیمت کارت گرافیک AMD RX 7800 XT اعلام شد

پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3 توسط فناوری 5 نانومتری ساخته شده و هسته‌های کارت گرافیک Radeon RX 7800 XT را تشکیل می‌دهند. پردازنده‌های گرافیکی جدید جز اولین پردازنده‌هایی خواهند بود که از فناوری PCIe Gen 5.0 بهره برده که امکان انتقال حداکثر ۱۲۸ گیگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند.
همانطور که گفته شد پردازنده گرافیکی Navi 31 هسته‌های کارت گرافیک Radeon RX 7800 XT را تشکیل می‌دهد. شایعات حاکی از آن است که AMD قصد دارد از بین دو شرکت سامسونگ و TSMC برای ساخت پردازنده‌های خود دست به انتخاب بزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر