تارا دنده ای جدید مدل V3 ، پرآپشن ترین سدان دنده دستی تولید داخل


تارا دنده ای جدید مدل V3 ، پرآپشن ترین سدان دنده دستی تولید داخل

پس از عرضه نسخه اولیه تارا، حالا شرکت ایران خودرو برنامه عرضه نسخه به روز شده این سدان با یک مدل جدید را در دستور کار خود قرار داده است. سدان...

پس از عرضه نسخه اولیه تارا، حالا شرکت ایران خودرو برنامه عرضه نسخه به روز شده این سدان با یک مدل جدید را در دستور کار خود قرار داده است. سدان پرچمدار جدید ایران خودرو در حال حاضر با نام تارا دنده ای V3 شناخته می‌شود. مدل جدید تارا دنده ای نسخه V3 در مقایسه با مدل معمولی یا همان تیپ V1 از نظر چهره ظاهری و همچنین و سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی به‌روز شده است. با توجه به تغییرات و آپشن‌های اضافه شده تارا دنده ای نسخه V3 را می توان به عنوان مجهزترین سدان دنده دستی تولید داخلی معرفی کرد.

شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز ایران با توجه به جایگاه جهانی خود و تلاش برای ارتقا آن، به تازگی فرایند بروزرسانی خودروهای و ایجاد تغییرات در محصولات خود را سرعت بخشیده است. این برای افزایش رضایتمندی مشتریان سعی نموده است که خودروهای تولیدی خود را ارتقا بخشیده و از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی بهبود ببخشد. خودرو تارا دنده ای V3 جدیدترین محصول ایران خودرو است که از این روند جدید ایران خودرو پریروی می‌کند که به احتمال فراوان از آبان ماه 1401 عرضه خواهد شد. تولید تارا دنده ای V3 حاصل تلاش‌های شرکت ایران خودرو برای عرضه یک سدان سایز کوچک و البته در سطح استانداردهای بین المللی است. این خودرو با گیربکس دنده‌ای مناسب علاقمند به این مدل خودروها است. بر اساس مدل نام‌گذاری شرکت ایران خودرو احتمالا با نام تارا سال عرضه شود.

تارا دنده ای جدید مدل V3 ، پرآپشن ترین سدان دنده دستی تولید داخلموتور TU5P یا EC5 تارا

مشخصات فنی تارا دنده ای V3 ، مجهزترین سدان دنده دستی تولید داخلی

نسخه جدید سدان ایران خودرو در بخش مشخصات پیشرانه تغییراتی را تجربه نکرده است. در بخش فنی و موتور تارا دنده ای V3 از یک موتور درونسوز تنفس طبیعی تولید شده در داخل کشور استفاده شده است. موتور TU5P یا همان EC5 از نظر توان تولیدی در وضعیت مناسبی قرار دارد. یکی از مزایای این پیشرانه مصرف سوخت و آلایندگی پایین آن است. پیشرانه تارا دنده ای V3 توان تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور را دارا است. نکته قابل توجه در تارا دنده ای V3 تغییر سیستم گیربکس آن است. جعبه دنده 5 سرعته نسخه قبلی تارا جای خود را به یک گیربکس دنده ای شش سرعته داده است. استفاده از گیربکس دنده ای 6 سرعته روی تارا دنده ای V3 به کاهش مصرف سوخت و استهلاک موتور مخصوصا در هنگام حرکت با سرعت‌های بالا می‌انجامد.

تارا دنده ای جدید مدل V3 ، پرآپشن ترین سدان دنده دستی تولید داخلتوضیحات عکس

تغییرات تارا دنده ای V3

بر اساس اطلاع بدست آمده خودرو تارا دنده ای V3 دارای تجهیزاتی مانند سانروف برقی دو حالته، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه خواهد بود و این موارد در نسخه تارا V1 که در حال حاضر ارائه می‌شود، موجود نیست. همچنین تارا دنده ای V3 مانند نسخه اتوماتیک V4 جدید آن قابلیت تماس اضطراری SOS را دارد که دو مدل فعلی دنده‌ای و اتوماتیک فعلی تارا این آپشن وجود ندارد.

تغییرات دیگر تارا دنده‌ای V3 در بخش طراحی داخل کابین آن است. کلیدهای بالابر شیشه در تارا دنده‌ای V3 از کنسول میانی به رودری ها انتقال پیدا کرده است و طراحی رودری ها تغییر کرده و در کنسول میانی فضا برای قرار دادن یک موبایل باکس باز شده و به مجموعه بخش‌های آن اضافه شده است. یک مورد جالب در مورد مدل فعلی تارا دنده ای نبود دستگیره سقفی جلو سمت شاگرد است که در مدل جدید این گزینه به خودرو اضافه کرده است. همچنین چراغ آفتابگیر راننده نیز از دیگر آپشن‌هایی است که به این خودرو افزوده شده است.

تغییر کاربردی و رفاهی دیگر در تارا دنده ای V3 تغییر صندلی عقب این سدان است و حالا مجهز به تکیه گاه آرنج به همراه دوعدد جالیوانی شده است. نسخه قبلی تارا دنده ای و اتوماتیک از این آپشن برخوردار نیستند. چراغ ها خوشامد گویی در رودری‌ها به لیست آپشن‌ها اضافه شده است. در ادامه تغییرات دیزاین، چهره ظاهری این خودرو نیز دستخوش تغییرات شده است. چراغ‌های عقب در تارا دنده ای V3 دارای گرافیک جدید است و در بخش سقف خودرو شاهد قرار گرفتن آنتن کوسه‌ای هستیم.

لیست تجهیزات رفاهی تارا دنده‌ای V3

در تارا دنده ای V3 شاهد لیست تقریبا بلند بالایی از امکانات ایمنی و رفاهی هستیم. از امکانات این خودرو می‌توان به دو کیسه ایمنی هوا، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز ضد قفل سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، قابلیت تماس اضطراری SOS، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آینه های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه ها به صورت الکترونیکی، نمایشگر مالتی مدیا 7 اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آینه های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی و چراغ خوشامد گویی اشاره کرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...