بهترین ژل های شستشو روزانه صورت برای نوجوانان


یکی از دوره‌های حساس و مهمی که پوست صورت نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد، دوران بلوغ و نوجوانی است. در این دوران به‌دلیل تغییرات هورمونی ناگهانی، پوست صورت دختران و پسران نوجوان دچار التهابات کومدوژنیک و جوش‌های سر سفید یا زیر پوستی...

بهترین ژل های شستشو روزانه صورت برای نوجوانان

یکی از دوره‌های حساس و مهمی که پوست صورت نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد، دوران بلوغ و نوجوانی است. در این دوران به‌دلیل تغییرات هورمونی ناگهانی، پوست صورت دختران و پسران نوجوان دچار التهابات کومدوژنیک و جوش‌های سر سفید یا زیر پوستی می‌شود.

طبیعتاً مانند سایر التهابات پوستی، کنترل این دسته از ضایعات عفونی با کمک شوینده‌های مناسب آسان‌تر است. مخصوصاً اگر بافت لطیفی مانند ژل های شستشو صورت داشته ‌باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین ژل‌های شستشو روزانه صورت برای نوجوانان آشنا کنیم. استفاده از این محصولات علاوه بر کنترل چربی و عوامل جوش‌زا، از ایجاد عوارض ناشی از جوش‌ها مانند جای جوش و لک‌ها در سنین بالاتر جلوگیری می‌کند.

چرا ژل شستشو برای پاک سازی پوست نوجوانان بهتر است؟

پیش از اینکه به سراغ معرفی محصولات برویم، لازم است توضیح کوتاهی درباره دلیل پیشنهاد استفاده از ژل های شستشو برای نوجوانان بدهیم. پوست نوجوان‌ها از نظر بلوغ بین مرحله کودکی و بزرگسالی قرار دارد. یعنی هنوز لطافت و تازگی کودکی را از دست نداده ‌است، اما بافت آن در حال تکامل است. بنابراین نمی‌توانیم از محصولاتی مانند اسکراب‌ها، پن‌های صابونی یا ماسک‌ها استفاده کنیم. چون ترکیبات این محصولات قوی هستند و تا حدودی حالت تهاجمی دارند.

سد دفاعی پوست نوجوان‌ها آن‌قدر قوی نیست که بتواند در مقابل جوش‌ها و ترکیبات ضدجوش تاب‌آوری کند، در نتیجه دچار التهابات ناشی از تحریک جوش‌ها می‌شوند. در چنین شرایطی ممکن است وضعیت پوست بدتر شود و این موضوع آسیب جدی به روحیه حساس و اعتماد به نفس نوجوان وارد کند. ژل های شستشو بافت نرمی دارند، فاقد الکل و پارابن هستند و در عوض ترکیبات ضد التهاب، ضد عفونی کننده، تسکین دهنده و التیام‌بخشی دارند که با پوست لطیف نوجوان‌ها سازگارتر است.

انواع ژل شستشو پوست چرب مخصوص نوجوانان

با توجه به اینکه مشکل اصلی نوجوانان در سنین بلوغ افزایش ترشح سبوم و چربی‌های طبیعی پوست است، اول به سراغ معرفی انواع ژل شستشو پوست چرب و مختلط می‌رویم. محصولات پوست چرب فاقد ترکیبات صابونی و حساسیت‌زا هستند و با پاک‌سازی کامل پوست، التهاب و آسیب ناشی از جوش‌ها را تسکین می‌دهند. در ادامه با بهترین محصولات برندهای معتبر دنیا برای پوست چرب آشنا می‌شویم:

1. ژل شستشوی نورمادرم ویشی (VICHI)

اولین محصولی که توسط متخصصین پوست برای پوست حساس مورد تایید قرار گرفته، ژل شستشوی نورمادرم ویشی است. این محصول مناسب استفاده روزانه پوست چرب و مستعد آکنه است و ترکیبات ملایمی دارد. ژل شستشو ویشی فاقد مواد ایجاد کننده جوش‌های پوستی (Non-Comedogenic) و چربی، آنتی باکتریال، قابض منفذ باز پوست و لایه‌بردار است.

مشخصات محصول:

مناسب پوست چرب، مختلط و حساس

لایه‌بردار و پاک کننده عمقی منافذ باز پوست

آنتی باکتریال، کنترل کننده چربی و کمک به رفع جوش‌ها

حاوی اسید سالیسیلیک و آب معدنی ویشی

2. ژل شستشوی صورت پوست چرب افکلار لاروش پوزای

این محصول برای پوست حساس و آتوپیک طراحی ‌شده و مناسب استفاده روزانه نوجوانان است. ژل شستشوی افکلار لاروش پوزای حاوی آب ‌درمانی و معدنی چشمه لاروش پوزای است که خاصیت التیام‌بخشی و آنتی‌اکسیدان دارد. این ژل شستشو فاقد مواد ایجاد کننده جوش است و به‌خوبی منافذ عمیق پوست را از باکتری‌های مولد جوش و چربی‌های اضافه پاک می‌کند.

مشخصات محصول:

مناسب برای انواع پوست چرب، مستعد جوش و حساس

از بین برنده ناخالصی‌ها و سموم اضافه پوست

حاوی مواد آبرسان برای جلوگیری از خشکی پوست

التیام‌بخشی بالا و جلوگیری از تحریک پوست‌های ملتهب

3. ژل شستشو پوست چرب درخت چای دکتر سی تونا فارماسی

ژل شستشو صورت تی تری دکتر سی تونا فارماسی یکی دیگر از ژل‌های شستشو ملایم مخصوص پوست چرب است که حاوی عصاره درخت چای است. این محصول راه‌حل مناسبی برای از بین بردن چربی و آلودگی‌های داخل منافذ پوست و کاهش قرمزی و التهابات است که با فرمولاسیون ملایم خود از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کند.

مشخصات محصول:

مناسب استفاده روزانه پوست چرب و مستعد جوش

پاک‌سازی چربی اضافه پوست و بهبود بافت پوست

کاهش دهنده التهاب و قرمزی جوش‌های چرکی

عصاره درخت چای برای تعدیل چربی پوست

بهترین ژل های شستشو روزانه صورت برای نوجوانان

انواع ژل شستشو ضد جوش ملایم و روزانه

گروه دیگری از نوجوانان به طور جدی با مشکل جوش‌های سر سیاه و سر سفید درگیر هستند. بهترین ژل شستشوی صورت ضد جوش برای این دسته از افراد، محصولات حاوی سالیسیلیک اسید، ویتامین E و ترکیبات ضد آکنه ملایم هستند. محصولاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم این خواص را دارند:

1. ژل شستشو لایه‌بردار لاروش پوزای مدل افکلار

ترکیبات موجود در ژل لاروش پوزای کاملاً مناسب پوست حساس نوجوانان است. این محصول حاوی آب‌ درمانی و معدنی چشمه LRP برای التیام‌بخشی، رفع التهابات و جلوگیری از ایجاد حساسیت است. از خواص این ژل می‌توانیم به پاک‌سازی عمیق منافذ، تنظیم PH پوست، متعادل سازی چربی پوست و لایه‌برداری ملایم اشاره کنیم. می‌توانید همین حالا این محصول را همین حالا از سایت شیمن شاپ تهیه کنید.

مشخصات محصول:

مناسب پوست چرب و مستعد جوش

حاوی 2 درصد سالیسیلیک اسید برای حذف سلول‌های مرده و پاک‌سازی عمیق منافذ پوست

حاوی LHA و 2 درصد زینک جهت لایه‌برداری ملایم

کاهش قابل توجه جوش‌های صورت و بدن پس از 4 هفته استفاده مکرر

2. ژل شستشوی ضد جوش نوتروژینا

ژل شستشوی ضد آکنه نوتروژینا مدل Sivilce Karsiti حاوی ترکیبات سالیسیلیک اسید است که ضمن پاک‌سازی عمیق منافذ پوست، به متعادل شدن چربی طبیعی پوست و حذف جوش‌های سر سیاه و التهابات صورت کمک می‌کند. ژل شستشوی ضد آکنه نوتروژینا بافت نرم و ترکیبات ملایمی دارد که باعث جلوگیری از تجمع چربی، سلول‌های مرده و باکتری‌های مولد جوش می‌شود.

مشخصات محصول:

ملایم و مناسب برای شستشوی روزانه پوست چرب و جوش‌دار

رفع جوش‌های سر سیاه، سر سفید و زیرپوستی

دارای اسید سالیسیلیک برای کاهش ترشح چربی پوست

شوینده عمیق پوست بدون ایجاد حساسیت یا مواد صابونی

3. فومینگ ژل شستشو سبیوم پوست چرب بایودرما

فومینگ ژل شستشو پوست چرب برند محبوب بایودرما به‌دلیل لایه‌برداری ملایم گزینه مناسبی برای پوست حساس نوجوان‌هاست. این محصول حاوی سالیسیلیک اسید است که به پاک‌سازی و جمع شدن منافذ مسدود، حذف سلول‌های مرده و کاهش التهاب جوش‌های سر سفید و زیرپوستی کمک می‌کند. این محصول اثر ضدباکتری و ضدالتهاب دارد. می‌توانید همین حالا فومینگ ژل بایودرما را با تخفیف ویژه از طریق لینک https://shimenshop.com/search-products/category-face-wash-gel تهیه کنید.

مشخصات محصول:

دارای گلایکولیک اسید و سالیسیلیک اسید برای لایه‌برداری ملایم و حذف جوش‌ها

افزایش دهنده انعطاف پذیری پوست و جلوگیری از خشکی و کشیدگی آن

فاقد ترکیبات آسیب‌زا و تقویت کننده و تغذیه کننده پوست

رفع کننده خستگی، التهاب و کدری پوست

بهترین ژل های شستشو روزانه صورت برای نوجوانان

التهابات پوستی دوران نوجوانی اگر از همان ابتدا به‌درستی درمان شوند، فرزندان ما در آینده با مشکلاتی مانند لکه‌های پوستی یا جای جوش‌هایی که بعضی از آنها واقعاً غیر قابل ‌درمان هستند، مواجه نخواهند شد. پس سعی کنید از همان بدو بروز علائم، به فکر درمان مشکلات پوستی نوجوانان باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها