زن درون: نوشتاری روانکاوانه در باب زنانگی


زن درون: نوشتاری روانکاوانه در باب زنانگی

رافائل ای. لوپز- کورو، روانکاوی مجرب است که سالها در تورنتو- کانادا به درمان بیماران اشتغال داشته است و تاکنون مقالات و کتابهای بسیاری در زمینه روانکاوی به چاپ رسانده است. ایده های طرح شده در “کتاب زن درون – نوشتاری روانکاوانه درباب زنانگی” بر...

رافائل ای. لوپز- کورو، روانکاوی مجرب است که سالها در تورنتو- کانادا به درمان بیماران اشتغال داشته است و تاکنون مقالات و کتابهای بسیاری در زمینه روانکاوی به چاپ رسانده است. ایده های طرح شده در “کتاب زن درون – نوشتاری روانکاوانه درباب زنانگی” بر اساس مفاهیم روانکاوی و تجربیات او در درمان بیمارانش شکل گرفته است. این کتاب تاکنون به زبانهای انگلیسی ، اسپانیایی، ژاپنی، و فارسی منتشر شده است.
نویسنده در کتاب “زن درون” به بررسی ای عمیق و انسان شناسانه در مفهوم زن و زنانگی و تغییر و تحولات آن در مسیر تاریخ می پردازد. در این گذرگاه، نویسنده نگاهی به مقوله پیدایش مذاهب از دیدگاهی روانکاوانه و نقش مذاهب در شکل گیری گرایشی یکسو نگرانه، مرد برتر پندارانه، و یا به تعبیر نویسنده آلت مدارانه در تاریخ بشر دارد.
تبعیض جنسیتی و تنزل مرتبه زن و زنانگی در طول تاریخ در تمامی جوامع انسانی و در همه فرهنگها و مذاهب متداول بوده است و هنوز هم با درجاتی متفاوت در جوامع امروز رایج و قابل مشاهده است. این فراگیری و تعمیم جهانی و تاریخی دلالت بر این مطلب دارد که باید علتی فراتر از یک مذهب، فرهنگ، و یا دیدگاه خاص در شکل گیری این تحقیر و تبعیض جنسیتی نقش داشته باشد، چیزی که حتی زنان را به همدستی و همصدایی با آن وا داشته است، چیزی که باید از حسی عمیق و درونی در انسان نشات گرفته باشد. رافائل لوپز کورو در این کتاب به کنکاش در این هسته اصلی و درونی انسان می پردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...