چند درصد از معلمان به برنامه درسی تسلط دارند؟


چند درصد از معلمان به برنامه درسی تسلط دارند؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم باید از برنامه درسی مطلع و آگاه باشد. چند درصد از معلمان ما به برنامه درسی تسلط دارند و ما چقدر به آنها در این باره کمک کرده‌ایم؟

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، معصومه نجفی پازوکی در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه نرخ پوشش دوره ابتدایی بالای ۹۸ درصد است اما برای آن دو درصد، چه برنامه‌ای باید پیش‌بینی شود، گفت: آمار اسمی این دو درصد مشخص بوده و برای استان‌ها ارسال شده است و باید نسبت به بازگرداندن آنان به مدرسه تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در کلاس درس به معلمان توانمند نیاز داریم، گفت: معلم باید از برنامه درسی مطلع و آگاه باشد. چند درصد از معلمان ما به برنامه درسی تسلط دارند و ما چقدر به آنها در این باره کمک کرده‌ایم؟

نجفی پازوکی تصریح کرد: بنا داریم محور اصلی فعالیت ما برنامه درسی باشد و طرح‌های پراکنده تجمیع شوند و لازم است برای معلمان به ویژه معلمان جدیدالورود دوره ابتدایی، برنامه‌های آموزشی داشته باشیم.

* تلاش برای افزایش جذب به سمت رشته ریاضی

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم با بیان اینکه امید است در سال تحصیلی جدید بتوانیم مدارس را به پایگاه‌های مردمی تبدیل کنیم، اظهار کرد: معاونت آموزش متوسطه در نظر دارد سند تحول بنیادین را با نگاهی متفاوت اجرایی کند؛ در این راستا تأکید بر مهارت تفکر و توجه به فناوری های نوین و برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله راهبردهای ماست.

وی افزود: تقویت علوم پایه و افزایش جذب به سمت رشته ریاضی، تقویت پژوهش‌سراها و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و ورود به بازار کار واقعی، راه‌اندازی هنرستان‌های جوار یا وابسته به صنایع، بازتعریف حکمرانی آموزش های فنی و حرفه‌ای، تربیت تمام ساحتی و نگاه ویژه به تربیت در کنار آموزش از جمله راهبردهای مدنظر ما در سال تحصیلی آینده است.

* آموزش و پرورش استثنایی نماد عدالت تربیتی و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی نماد عدالت تربیتی و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: شرط توسعه و پیشرفت کشور، توسعه نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت با انسان سروکار داریم و بسترسازی در جهت کشف و شکوفایی استعدادهاست، گفت: وظیفه داریم زمینه کشف و شکوفایی این استعدادها را در دانش‌آموزان استثنایی همانند دانش‌آموزان عادی فراهم کنیم.

طریفی حسینی افزود: نمی‌توانیم در مسیر تعلیم و تربیت، گروهی از انسان ها را از رسیدن به مراتب عالیه مستثنی کنیم. باور و عمل ما در نظام تعلیم و تربیت این بوده است که تک تک ۱۴۰ هزار دانش آموز استثنایی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش داشته باشند و باید این نقش تقویت شود.

وی تصریح کرد: تفاوتی بین مدرسه و معلم و دانش‌آموز عادی با استثنایی وجود ندارد و انتظار می‌رود برنامه هایی که در مدارس عادی اجرا می‌شود، در مدارس استثنایی نیز اجرا شود.

* نهضت سوادآموزی در جریان تحول و تغییر باید خودش را هماهنگ کند

علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی هم در این اجلاس گفت: دولت، دولت تحول و وزارت آموزش و پرورش نیز وزارت تحول است. نهضت سوادآموزی نیز در جریان این تحول و تغییر باید خودش را هماهنگ کند. تغییراتی که در نظام مخاطبی نهضت و تعریف سواد ایجاد شده، اهمیت این امر را دوچندان کرده است.

وی افزود: تحول اقتضائاتی دارد که صبر، علم و حرکت آگاهانه از آن جمله است. اخبار متناقض و نادرستی از تغییرات در سازمان خودمان به گوشمان می‌رسد و تقریبا هفته ای نیست که نشنویم با یکی از سازمان ها و معاونت ها ادغام شده‌ایم البته شکی نیست که در روش‌ها و مأموریت های نهضت باید تحولاتی صورت گیرد که امری محتوم و مفروض است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: ۶۰ جلسه مقدماتی برای این موضوع برگزار کرده ایم و امید است نهضت بتواند بهترین تحول را تجربه کند.

وی با تأکید بر اینکه نهضت جزئی از نظام بزرگ آموزش و پرورش در ایران است گفت: شورای پشتیبانی سواد در استان ها را داریم که ریاست آن برعهده استانداران و فرمانداران است. برای تمام استانداران ابلاغ صادر شده است. باید از این ظرفیت فوق‌العاده بهترین استفاده را داشته باشیم.

عبدی تصریح کرد: می‌خواهیم سوادآموزی را به سمت کانون تربیتی محله یعنی مدرسه ببریم و قصد داریم از احصای آمار به صورت بلوکی برای شناسایی بیسوادان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد