طناب دار قاتل یک زن در گلستان پاره شد


رکنا: دو زندانی که در دو پرونده جداگانه به جرم قتل همسر و پدر در زندان استان گلستان به انتظار اجرای حکم قصاص بودند در پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» با رضایت اولیای دم ازمرگ رهایی یافتند.

به گزارش رکنا، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در این باره گفت: دو محکوم به اعدام، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف استان و گذشت بزرگ اولیای دم، از قصاص نجات یافتند. یکی از این محکومان، مرد ۴۸ ساله‌ای است که تیرماه امسال، در دعوای خانوادگی بر سر ارث و میراث، ناخواسته سبب مرگ پدرش شده بود که اولیای دم به حرمت ماه محرم، از درخواست قصاص چشم پوشیدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: دومین محکوم به قصاص نیز مرد ۳۹ ساله‌ای است که چهار سال پیش در دعوای خانوادگی، مرگ همسرش را رقم زده بود. به درخواست اولیای دم مقتول حکم قصاص پرونده صادر شد و از سه سال پیش در نوبت اجرا قرار گرفت. پس از این ماجرا اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان از دو سال پیش تلاش برای کسب رضایت از اولیای دم را آغاز کردند اما بی‌نتیجه بود تا اینکه امسال پس از تعیین تاریخ اجرای حکم، بار دیگر تلاش‌ها برای سازش آغاز شد و این بار اولیای دم به حرمت ایام محرم، از حق شرعی و قانونی خود گذشته و از اجرای حکم منصرف شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس