اپ جدید هوش مصنوعی دوام باتری گوشی هوشمند را ارتقا می‌دهد


اپ جدید هوش مصنوعی دوام باتری گوشی هوشمند را ارتقا می‌دهد

یک نوآوری پیشرو در زمینه هوش مصنوعی در اختیار شرکت‌های بزرگ فناوری قرار خواهد گرفت که بطور بالقوه می‌تواند دوام باتری گوشی‌های هوشمند را تا ۳۰ درصد ارتقا داده و مصرف برق را پایین بیاورد.

اپ جدید هوش مصنوعی دوام باتری گوشی هوشمند را ارتقا می‌دهد

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از «سای‌تک‌ دیلی»، این نوآوری مهم توسط دانشگاه «ایسکس» (Essex) ابداع و در یک اپ (app‌) موسوم به «بهینه‌ساز انرژی» (EOptomizer) به کار گرفته شده است. این اپ برای پژوهشگران و طراحان تخصصی و نیز شرکت‌های تولیدی بزرگ مانند نوکیا و هوآوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

پیش‌بینی شده است که این اپ در صنعت به کار برده خواهد شد و از طریق تمدید طول عمر کالاهای مصرفی، به کاهش انتشار گازهای آلاینده کمک خواهد کرد. اپ یادشده این کار را از طریق استفاده از نرم‌افزار برای بالا بردن کارآیی باتری‌ها در گوشی‌ها، تبلت‌ها، خودروها، یخچال‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها انجام می‌دهد و از این طریق زمان لازم برای تعویض باتری‌ها را به تعویق می‌اندازد.

این نرم‌افزار توسط کارکنان سابق سامسونگ، مایکروسافت و «اچ‌سی‌ال تکنولوژی» تهیه شده و از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی عملکرد تراشه‌ها، تولید گرما و کارآیی استفاده می‌کند.

هدایت این کار تحقیقی را دکتر «آمیت سینگ» از دانشکده علوم رایانه‌ و مهندسی الکترونیک دانشگاه ایسکس بر عهده داشته است. وی می گوید: بسیار مشتاقیم که این ابداع را به شرکت‌های بزرگ دنیا معرفی کنیم.

امید ما این است که این اپ به بهبود زندگی همگان و صرفه‌جویی در پول و حفظ محیط زیست کمک کند. با توجه به اینکه تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵۰ میلیارد دستگاه مرتبط در جهان وجود خواهد داشت، اپ EOptomizer ظرفیت بالقوه بزرگی برای کمک به تحقق هدف انتشار صفر گازهای کربنی خواهد داشت.

این فناوری پیشرفته تحلیل و ارزیابی می‌کند که یک اپ در طول روز چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این طریق مصرف انرژی را بهینه‌سازی می‌کند.

این فناوری از طریق هوش مصنوعی نیازهای کاربران را تحلیل می‌کند و بهترین فرکانس کاری برای «واحد پردازش مرکزی» (CPU) و پردازشگرهای GPU را تعیین می‌کند تا حداقل انرژی مصرف شود و کمترین گرما در دستگاه ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس