نمایشگاه ایران نوشت گشایش یافت/ نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی نیمی از بازار را گرفت


نمایشگاه ایران نوشت گشایش یافت/ نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی نیمی از بازار را گرفت

نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی بعد از وقفه دو ساله، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی بعد از وقفه دو ساله، آغاز به کار کرد.

محمد یقینی مدیرعامل مجمع فعالین نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار کرد: نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی دهه دوم مسیر خود را طی می‌کند و امروز با افتخار از نوشت‌افزار ایرانی حرف می‌زنیم؛ همچنبن رضایت مردم را در پی داشته و اشتغال‌زایی در این حوزه، ۳ برابر شده است.

وی ادامه داد: سهم نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی در بازار نوشت‌افزار کشور از ۱۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

یقینی با بیان اینکه بیش از ۶۰ تولید کننده در این نمایشگاه شرکت کردند، اضافه کرد: نمایش پویانمایی «پسر دلفینی»، اجرای سرودهای دسته‌جمعی، جشن اهدای نوشت‌افزار، بازی‌های محیطی و کارگاه‌های آموزشی، از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن جام جهانی قطر و حضور تیم ملی ایران در این رقابت‌ها، این رویداد به عنوان زمینه برنامه‌ریزی رویدادهای نمایشگاه انتخاب شده است.

احمد عبودتبان دستیار رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی در این مراسم اظهار کرد: صنایع فرهنگی خلاق محتوایی‌ترین ومردمی‌ترین صنعت است اما به خوبی دربین مردم جا نیفتاده است. باید به پیشرانی برگردیم و نقطه شروع همین جمع و برنامه‌هاست.

وی افزود: از باز ۲۵۰۰ میلیاردی صنایع فرهنگی، سهم ما یک میلیون و ۷۰۰ دلاری است که سهم غریبی است.

عبودتبان تصریح کرد: این اتفاق یکی از ماجراهایی است که نشان می‌دهد باید کارها به دست مردم بیفتد. همین نوشت افزار ایرانی - اسلامی ۱۰ سال پیش به دست یک سری جوان انجام شد و موفق هم بودند.

هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، یکم تا هجدهم شهریورماه از ساعت 10 تا 22 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.

مجمع نو‌شت‌افزار ایرانی اسلامی از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با عضویت بیش از 100 تولیدکننده، به عنوان یکی از اثرگذارترین تشکل‌های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان شناخته می‌شود.

این خبر در حال به‌روزرسانی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور