برداشت 1422 تن عسل در شهرستان ورزقان


برداشت 1422 تن عسل در شهرستان ورزقان

ورزقان- مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از شروع برداشت عسل در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۴۲۲ تن عسل در شهرستان ورزقان برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود از تعداد ۱۱۱ هزار و ۳۸۴ کندوی مدرن و سنتی یک‌هزار و ۴۲۲ تن عسل، ۴۸ تن موم و بره موم و تقریباً ۲ تن گرده گل تولید و به مراکز مصرف صادر شود.

وی افزود: شهرستان ورزقان با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و دارا بودن پوشش گیاهی مناسب و به علت تنوع بالای گیاهان دارویی عسل تولیدی در این شهرستان، ارزش غذایی بالایی داشته و از کیفیت مطلوب برخوردار است.

پورحیدر گفت: شهرستان ورزقان با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و دارا بودن پوشش گیاهی مناسب و به علت تنوع بالای گیاهان دارویی عسل تولیدی در این شهرستان ارزش غذایی بالایی داشته و از کیفیت مطلوب برخوردار است و به همین خاطر بازار مناسبی در خارج از شهرستان جهت عرضه عسل و تولیدات جانبی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: اشتغال‌زایی پرورش زنبور عسل در شهرستان ورزقان یک‌هزار و ۷۴۶ نفر به‌صورت مستقیم و تعداد یک‌هزار و ۱۸۳ نفر به‌صورت غیرمستقیم است که در فروش و تهیه لوازم زنبورداری مشغول می‌باشند.

پورحیدر اضافه کرد: متأسفانه فعلاً در شهرستان ورزقان صنایع بسته‌بندی عسل و تولیدات جنبی آن وجود ندارد و تولید شهرستان به‌صورت فله‌ای و یا به‌صورت بسته‌بندی نامتعارف به فروش می‌رسد ولی امید است در آینده نزدیک با تکمیل یک کارگاه بسته‌بندی در شهرستان که مجوزهای لازم را اخذ نموده است دیگر شاهد فروش به‌صورت فله‌ای نباشیم و بدین طریق ارزش‌افزوده محصول تولیدی نیز افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر