رصد آسیب‌های اجتماعی در 800 محله کم برخوردار


 رصد آسیب‌های اجتماعی در 800 محله کم برخوردار

ذکایی فر گفت: سال گذشته ۸۰۰ محله مورد رصد آسیب‌های اجتماعی قرار گرفت که هدف رصد آسیب اجتماعی در چهار هزار محله کم‌برخوردار و آسیب‌خیر است؛ بنابراین در سال جاری نیز ۸۰۰ محله دیگر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آرزو ذکایی فر، معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته ۸۰۰ محله مورد رصد آسیب‌های اجتماعی قرار گرفت که هدف رصد آسیب اجتماعی در چهار هزار محله کم‌برخوردار و آسیب‌خیر است؛ بنابراین در سال جاری نیز ۸۰۰ محله دیگر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. دستگاه‌های مختلفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند؛ بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و نمی‌توان حد و مرزی برای سلامت اجتماعی قائل بود.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: محور برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشارکت اجتماعی و محله‌محوری است که توسط موسسات انجام می‌شود. در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر مردمی‌سازی تاکید فراوانی شده است و در بهزیستی بیش از ۲۰ سال گروه‌های همیار در حال فعالیت هستند که مسئولان و مردم اطلاعات زیادی در این حوزه ندارند.

ذکایی فر با بیان اینکه یکی از قدیمی‌ترین ظرفیت‌های سازمان، جمعیت همیاران سلامت روانی_اجتماعی است، گفت: سازمان بهزیستی کشور با این ظرفیت اقدامات اثربخشی را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد. این در حالی است که بهزیستی جزء اولین دستگاه‌ها در حوزه مشارکت‌های مردمی است و از دهه ۷۰ گروه‌های همیار سلامت روان در سراسر کشور تشکیل شد که جزء بهترین گروه‌های محسوب می‌شوند.

گروه همیاران متشکل از افراد داوطلب و علاقمندی است که در راستای اهداف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان در محله های آسیب خیز و حاشیه ای فعالیت می کنند.

به منظور حفظ فرایندهای مربوط به جذب افراد داوطلب و تشکیل و ساماندهی گروههای همیار سلامت روانی اجتماعی و آ موزش و توانمند سازی ایشان حمایت از فعالیتهای مشارکتی و پروژه های تخصصی‌تر جمعیت همیاران و گروه های داوطلب در اولویت قرار دارد.

حمایت از فعالیت های مشارکتی هردو حمایت مالی و غیر مالی را دربر می گیرد. سازمان بهزیستی در حد امکانات و با توجه به اولویت های مندرج در شیوه نامه نحوه تعامل و ارتباط بین دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جمعیت همیاران سلامت اجتماعی که توسط دفتر پیشگیری از آ سیب های اجتماعی در سال ۱۳۹۹ تدوین شده است از پروژه ها و فعالیت ها حمایت به عمل می آ ورد.

پایان پیام/722

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت