تقویت امیدواری به برجام بورس را سبز کرد


تقویت امیدواری به برجام بورس را سبز کرد

شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه روند نسبتا صعودی به خود گرفت که احتمالا این موضوع به واسطه سیگنال مثبت برجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه یک شهریور ماه در پایان معاملات با افزایش بیش از شش هزار واحدی روبه‌رو شد. به واسطه افزایش ۶ هزار و ۹۴۸ هزار واحدی شاخص کل به سطح یک میلیون و ۴۳۱ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن توانست رشد بیش از پنج هزار واحدی را ثبت کند و به محدوده ۴۰۲ هزار واحدی برسد.

تراز نقدینگی حقیقی ها مثبت و ۹۷ میلیارد تومان پول جذب بازار شد. ارزش معاملات خرد نیز به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید. نماد حکشتی صدرنشین ورود پول سهامدارن خرد و نمادهای مبین و های‌وب بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشت.

سیگنال مثبت برجام به بورس

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفت که بیشتر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران موافق پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستند. بورل روز گذشته نیز در یک کنفرانس خبری در سمینار کوادیس در اسپانیا گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه درباره احیای برجام معقول بود.

از سوی دیگر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی‌ها پاسخی به پیشنهادات طرف اروپایی ریافت نکرده‌ایم. زمانی می‌توانیم از نتیجه‌بخش بودن این مرحله از مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند که پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

به واسطه همین اظهارات امید فعالان بازار سرمایه نسبت به مذاکرات و توافق افزایش یافته است. می‌توان گفت که بورس تهران تنها بازاری است که می‌تواند از احیای برجام منتفع شود و در بلند مدت سودده شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه