2800 کلاس درس گلستان نیازمند مقاوم سازی است


2800 کلاس درس گلستان نیازمند مقاوم سازی است

گرگان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس در گلستان تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید فراهی ظهر سه شنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی، اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان گلستان وجود دارد که دو هزار و ۸۰۰ کلاس تخریبی یا نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ متر مربع بوده اما این نرخ در استان گلستان ۴.۹ متر مربع است و برای رسیدن به نرخ کشور باید ۱۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی بسازیم.

فراهی ادامه داد: خواهش ما از خیران، آموزش و پرورش و مجموعه دولت این است که همکاری‌های لازم را انجام دهند تا در چهار سال پیش رو به متوسط سرانه فضای آموزشی کشور برسیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس آموزش و پرورش گلستان مصوب شد و بنیاد برکت هم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار اختصاص داده است.

فراهی افزود: تا به امروز ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته که ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل سیستم‌های گرمایشی و پنج میلیارد تومان برای تکمیل سالن و استخر است.

وی ادامه داد: تا به امروز ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان گلستان استانداردسازی شده و ۴۰۲ کلاس دیگر هم تا اول مهر استانداردسازی خواهد شد.

وی یادآور شد: تا اول مهر هیچ کلاس درس غیراستاندارد به لحاظ سیستم گرمایشی در استان گلستان نخواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به پروژه‌های هفته دولت گفت: در هفته دولت ۱۷ پروژه شامل ۱۱۳ کلاس درس با ۲۱ هزار متر مربع زیر بنا و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری و تا اول مهر تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

فراهی افزود: در بخش محوطه سازی مدارس، برای آسفالت ۷۵ هزار متر مربع محوطه در ۵۵ مدرسه استان تا اول مهر ماه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ مدرسه مستقل کانکسی در استان وجود دارد که برنامه داریم طی امسال و سال آینده با مشارکت خیران و ستاد احرایی فرمان امام جمع آوری شود و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

فراهی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد مدارس غیردولتی استان گلستان فاقد استحکام بنای لازم هستند و راهکار ما این است که زمین در اختیار قرار دهیم تا احداث مدرسه را انجام دهند.

وی یادآور شد: حدود ۳۵ درصد بناهای مدارس غیردولتی استان کاملاً تخریبی هستند اما مابقی امکان مقاوم سازی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...