آخرین وضع حوزه سایبری پارس جنوبی بررسی شد/ امنیت کشور در وضع مطلوب


آخرین وضع حوزه سایبری پارس جنوبی بررسی شد/ امنیت کشور در وضع مطلوب

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور در نشست ارزیابی امنیت سایبری با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های فضای سایبری اظهار کرد: دشمن برای ضربه به اقتصاد کشور تمرکز خود را بر فضای...

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور در نشست ارزیابی امنیت سایبری با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های فضای سایبری اظهار کرد: دشمن برای ضربه به اقتصاد کشور تمرکز خود را بر فضای سایبری گذاشته است، زیرا با وجود پیچیدگی این حوزه، فناوری و فضای مجازی امنیت در این حوزه را برای همه کشورها به یک چالش تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امنیت کشور وضع مطلوبی دارد، تصریح کرد: ارزیابی ما از امنیت فضای سایبری و زیرساخت‌های موجود در منطقه مطلوب است و امیدواریم با مجموعه اقدام‌ها و پیشنهادهایی که در این نشست ارائه شد بتوانیم گام‌های اساسی برای تقویت این مهم برداریم.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: امنیت موضوعی اجتماعی است و این وظیفه در چارچوب وظایف مسئولیت اجتماعی شرکت‌هاست و امری نظامی یا اطلاعاتی نیست و لازم است رویکرد به این حوزه اصلاح شود.

فیروزآبادی تصریح کرد: هیچ معماری سایبری مستقل از امنیت نیست و همکاری، هماهنگی و همنوایی لازمه تشکیل ساختار امنیتی شبکه است و باید در حوزه امنیت هم‌آوایی میان همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد زیرا این حوزه وابسته به دیگر بخش‌هاست.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور با تأکید بر اینکه توسعه زیرساخت امنیت فضای سایبری همسو با جایگاه اچ‌اس‌ئی در شرکت‌ها دیده شود، گفت: با توجه به جایگاه امنیت سایبری، مدیران دستگاه‌ها باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و در صورت نیاز ما نیز مشورت‌های لازم را ارائه خواهیم داد.

در این نشست نمایندگان شرکت‌های مستقر در منطقه درباره اقدام‌های انجام‌شده در زمینه افزایش امنیت فضای سایبری، احداث و راه‌اندازی مرکز داده و راه‌اندازی مرکز امنیت اطلاعات در منطقه بحث و تبادل‌نظر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو