آمریکا پهپادهای «کامیکازه» را به اوکراین می‌فرستد


آمریکا پهپادهای «کامیکازه» را به اوکراین می‌فرستد

در ادامه سیاست‌ها و اقدامات جنگ‌افروزانه آمریکا در اوکراین، تارنمای وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که ظرف یک ماه آینده، پهپادهای کامیکازه، به ارتش اوکراین تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که زمان دقیق تحویل تسلیحات و پهپادهای «سوئیچ‌بلید ۶۰۰» که با نام «کامیکازه» شناخته می‌شود، ظرف ۳۰ روز آینده اعلام می‌شود.

تارنمای وزارت دفاع با اشاره به ایمیل «جسیکا مکسول»، سخنگوی پنتاگون نوشت که انتظار می‌رود ۱۰ پهپاد کامیکازه که قرارداد آن ماه‌ها پیش منعقد شده، ظرف ۳۰ روز آینده در اختیار کی‌یِف قرار گیرد.

کامیکازه پهپاد انتحاری از نسل پهپادهایی است که توان انفجاری و تخریب بالایی داشته و از قابلیت شناسایی هدف نیز برخوردار است. سوئیچ‌بلید ۶۰۰، بُردی معادل ۴۰ کیلومتر و ۲۰ دقیقه پیوستگی پروازی دارد. واشنگتن پیش از این پهپادهای سوئیچ‌بلید ۳۰۰ که نسبت به نسل ۶۰۰، سبک‌تر است را به اوکراین ارسال کرده بود.

بر اساس اعلام تارنمای وزارت دفاع آمریکا، دلیل تأخیر در ارسال تسلیحات این است که پهپاد سوئیچ‌بلید ۶۰۰ همچنان در مرحله اولیه تولید بوده و پیش از آن که به کار گرفته شود، نیاز به پشت سر گذاشتن آزمایش‌های ارزیابی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...