ترکیه: برخی کشورهای اروپایی خواهان تداوم جنگ در اوکراین هستند


ترکیه: برخی کشورهای اروپایی خواهان تداوم جنگ در اوکراین هستند

وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید که تعدادی از کشورهای عضو ناتو خواهان تداوم جنگ در اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «مولود چاووش اغلو»، وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت که برخی از کشورهای اروپایی خواهان کارشکنی در توافق‌نامه صادرات غلات از اوکراین و تداوم جنگ در این کشور هستند.

چاووش‌اغلو در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی هابر گلوبال گفت: در غرب کشورهایی هستند که می‌خواهند جنگ ادامه پیدا کند و در بین آنها اعضای ناتو هم وجود دارد. منظورم این است که نه تنها آمریکا بلکه کشورهای ناتو هم چنین تمایلی دارند.

وی افزود: همچنین کشورهایی هستند که می‌خواهند در توافق‌نامه غلات کارشکنی کنند، البته آمریکا جز آنها نیست. واشنگتن با برداشتن تحریم‌ها از صادرات کود شیمیایی روسیه، رفع انسداد بنادر و رفع تحریم‌های اعمال شده درباره عملیات‌های بانکی، کمک کرد که (این توافق) به سرانجام برسد. با این حال برخی کشورهای اروپایی هستند که می‌خواهند در آن کارشکنی کنند. ما امیدمان را از دست نداده و به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس، مجبور به انجام عملیات ویژه نظامی در اوکراین شده تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم