40میلیاردریال برای آماده‌سازی موکب حضرت علی بن باقرکاشان هزینه شد


40میلیاردریال برای آماده‌سازی موکب حضرت علی بن باقرکاشان هزینه شد

کاشان - مدیر موکب حضرت علی بن باقر (ع) کاشان گفت: بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه آماده سازی این موکب برای پذیرایی از زایمان اربعین حسینی در کربلا شده است.

محمدرضا حقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه موکب حضرت علی بن باقر (ع) کاشان در سال ۱۳۹۳ مجوز و از سال ۱۳۹۴ شروع به پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی کرده است، اظهار داشت: این موکب که یکی از بزرگترین مواکب در سطح استان اصفهان است امسال نیز در نزدیکی حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی از زائران حضرتش در ایام اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه این موکب از همه زائرانی که از سراسر ایران و حتی گوشه گوشه جهان در راهپیمایی اربعین شرکت کرده اند، پذیرایی می‌کند، ابراز داشت: با توجه به پیش بینی گرمای شدید امسال در کربلا برای تجهیز تأسیسات خنک کننده موکب امسال بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر موکب حضرت علی بن باقر (ع) با اشاره به اینکه این موکب پیش بینی شده است که روزانه از چهار هزار و ۵۰۰ زائر پذیرایی و آنها را اسکان دهد، تصریح کرد: در سال جاری برای آماده سازی این موکب بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است که تمامی این مبالغ توسط خیرین و مردم نیک اندیش کاشان و همچنین دیگر عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر ایران و جهان تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ نفر امسال به عنوان خادم در این موکب انجام وظیفه می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۴۰ نفر در درمانگاه موکب به صورت کاملاً داوطلبانه انجام وظیفه می‌کنند که همگی دارای تحصیلات عالی پزشکی و پیراپزشکی هستند که در حوزه‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، خدمات پرستاری و غیره در خدمت زائرین خواهند بود.

حقی با بیان اینکه امسال علاوه بر خدمات پزشکی، پرستاری و دارویی، خدمات دندانپزشکی هم به زائران ارائه می‌شود، گفت: برای تجهیز درمانگاه موکب در سال جاری بیش از شش میلیارد ریال هزینه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام خادمین موکب با هزینه شخص خود به کربلا اعزام می‌شوند، افزود: با توجه به گرمای بالای هوای کربلا در سال جاری پیشنهاد می‌شود زائرین عزیز در شب هنگام پیاده روی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه