معجزه از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن!


معجزه از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن!

جوش ها در هر برهه ای از زمان می توانند برای افراد مشکل ساز باشند، به خصوص برای آن دسته از افرادی که به زیبایی پوست خود اهمیت بیشتری می دهند. معمولا یکی از نگرانی ها و دغدغه های این افراد علاوه بر جوش زدن، باقی ماندن جای جوش بر روی پوست است. اما بخش امیدوار کننده ماجرا این است که از بین بردن جای جوش کاری غیر ممکن نیست و با انجام روش های مختلف امکان پذیر است. بنابراین اگر شما هم چنین دغدغه ای دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

معجزه از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن!

به نقل از مجله سفیر: جوش ها در هر برهه ای از زمان می توانند برای افراد مشکل ساز باشند، به خصوص برای آن دسته از افرادی که به زیبایی پوست خود اهمیت بیشتری می دهند. معمولا یکی از نگرانی ها و دغدغه های این افراد علاوه بر جوش زدن، باقی ماندن جای جوش بر روی پوست است. اما بخش امیدوار کننده ماجرا این است که از بین بردن جای جوش کاری غیر ممکن نیست و با انجام روش های مختلف امکان پذیر است. بنابراین اگر شما هم چنین دغدغه ای دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

پیشگیری از باقی ماندن جای جوش

زمانی که منافذ پوست با سلول های مرده، چربی اضافی و یا باکتری ها مسدود می شوند، حالت متورم پیدا می کنند و موجب ایجاد جوش می شوند. در این حالت جوش به بافت یکنواخت پوست آسیب می رساند و مانند یک زخم از پوست خارج می شود. با توجه به آنکه ممکن است پس از خوب شدن جوش، همچنان جای آن برای مدت طولانی بر روی پوست باقی بماند، برای پیشگیری از آن رعایت نکاتی ضروری است:

از کندن جوش ها خودداری کنید؛ زیرا این کار می تواند موجب خونریزی شود و ترمیم پوست را با مشکل مواجه سازد.
برای تخلیه کردن جوش ها، آنها را فشار ندهید؛ زیرا با این کار بافت پوست تخریب می شود و پوست دچار زخم می شود.
با خوردن میوه، سبزیجات، آب و مایعات فراوان می توانید به ترمیم پوست خود کمک کنید.

معجزه از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن!

روش های کلینیکی برای از بین بردن جای جوش

برخی از متداول ترین روش های درمانی برای از بین بردن جای جوش به شرح زیر هستند:

از بین بردن جای جوش با لیزر

در این روش با کمک لیزر می توان قسمت های تیره پوست را درمان نمود. از بین بردن جای جوش با لیزر حدودا ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و بر اساس میزان تیرگی جای جوش می تواند یک تا سه جلسه لیزر درمانی نیاز داشته باشد. در این روش جای جوش بلافاصله از بین می رود. در حقیقت استفاده از لیزر به بهبود بیرونی ترین لایه پوست کمک می کند تا سلول های جدید و جوان جای آنها را بگیرند و جای جوش از بین برود. البته استفاده از این روش برای پوست های حساس مناسب نیست؛ زیرا در برخی از افراد می تواند منجر به ایجاد واکنش های شدید پوستی شود.

یکدست شدن پوست با میکرودرم

در این روش که کم هزینه تر از روش درمان با لیزر است، می توان جای جوش های کم عمق را به خوبی درمان نمود. در روش میکرودرم (لایه برداری پوست) پوست به کمک یک دستگاه لایه برداری می شود. این روش برای بستن منافذ پوست و پاکسازی آکنه به کار می رود. میکرودرم روشی کاملا بی خطر است که پس از انجام آن فرآیند بهبود پوست به سرعت طی می شود. البته در صورتی که جای جوش عمیق باشد استفاده از این روش مناسب نیست و برای این کار، روش لیزر درمانی توصیه می شود.

از بین بردن جای جوش با میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ سریع ترین روش درمانی برای از بین بردن جای جوش است. در این روش برای تحریک پوست برای کلاژن سازی، سوزن های ریزی به اطراف جای جوش زده می شود. علت این کار این است که کلاژن سازی پوست می تواند بافت پوست را به خوبی صاف کند و جای جوش ها را از بین ببرد. این روش علاوه بر از بین بردن جای جوش، مزایای دیگری از جمله جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک را برای پوست دارد. البته توجه داشته باشید که پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست دچار التهاب و قرمزی می شود اما با گذشت زمان التیام پیدا می کند.

معجزه از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن!

از بین بردن جای جوش با ماسک های لایه بردار شیمیایی
در این روش که یکی از سریع ترین روش های از بین بردن جای جوش است، افراد متخصص در زمینه پوست با ترکیب مواد شیمیایی ماسکی تهیه می کنند که استفاده از آن به حذف یک لایه از پوست و رفع جای جوش ها و تیرگی های پوست کمک می کند. در نتیجه پوست به شدت شفاف و یکدست می شود و جای جوش ها نیز از بین می رود.

روش های خانگی برای از بین بردن جای جوش

در این قسمت به برخی از مفید ترین روش های خانگی برای از بین بردن جای جوش اشاره می کنیم:

از بین بردن جای جوش با جوش شیرین

همانطور که پیش از این نیز گفته شد با لایه برداری و پاکسازی پوست می توان تیرگی ها و لک های ناشی از جای جوش را از بین برد. جوش شیرین نیز یکی از موادی است که از آن می توان به عنوان لایه بردار استفاده نمود و به کمک آن جای جوش ها را از بین برد.

نحوه استفاده: در این روش ابتدا باید جوش شیرین را با گلاب یا آب ترکیب کنید تا حالتی خمیر مانند پیدا کند. سپس این خمیر را روی جای جوش قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. در نهایت صورت خود را با آب بشویید. این کار را می توانید هر دو روز یک بار انجام دهید تا جای جوش ها به صورت کامل از بین برود.

معجزه از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن!

از بین بردن جای جوش با آبلیمو

از آنجایی که آبلیمو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و سرشار از ویتامین C است، استفاده از آن در درمان جای جوش بسیار موثر است. ویتامین سی موجب روشن شدن رنگ پوست و کاهش میزان رنگدانه های آن می شود و جای جوش ها را از بین می برد.

نحوه استفاده: در این روش باید هر دو روز یک بار آبلیمو را روی جای جوش ها بزنید و پس از مدتی صورت خود را بشویید.

پوست صاف با با آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا روشی بسیار موثر برای بهبود جوش و جای آن است.

نحوه استفاده: برای این منظور تنها کافی است که برگ های گیاه آلوئه ورا را جدا کنید و روی جای جوش ها، تیرگی ها و لک های پوست خود بمالید. اگرچه این ماده بر روی پوست حالت چسبندگی ایجاد می کند اما سرشار از مواد آبرسان، التیام بخش و آنتی اکسیدان است که به کاهش تورم و قرمزی پوست و التیام جای جوش می شود.

از بین بردن جای جوش با سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده فوق العاده مفید است که استفاده از آن می تواند به جمع کردن منافذ پوست، متعادل ساختن ترشحات چربی پوست و از بین بردن جای جوش کمک کند. اما فراموش نکنید که سرکه سیب را نباید به تنهایی استفاده کنید. برای این منظور پیش از استفاده از سرکه سیب حتما باید یک قسمت از آن را با یک قسمت از آب مخلوط کنید و آن را روی پنبه ای بریزید و بر روی جای جوش ها بمالید و پس از ۵ دقیقه آن را بشویید. در صورتی که این کار را روزی یک مرتبه انجام دهید، به مرور زمان جای جوش ها از بین می روند.

در نهایت باید بگوییم که جوش ها پوستی مشکلی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. اما برای از بین بردن جای جوش روش های متعددی وجود دارد که از جمله آنها می توان به درمان با لیزر، میکرودرم، میکرونیدلینگ و ماسک های لایه بردار شیمیایی و یا روش های خانگی با کمک خواص برخی از مواد طبیعی مانند آلوئه ورا، جوش شیرین، آبلیمو و یا سرکه سیب اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!