ورود نظامیان جدید انگلیسی به المهره یمن


ورود نظامیان جدید انگلیسی به المهره یمن

نظامیان انگلیسی در ساعات گذشته وارد فرودگاه الغیضه در استان المهره یمن، هم مرز با کشور عمان شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری مطبوعات یمن، نیرو‌های انگلیسی در ساعات گذشته وارد استان المهره هم مرز با کشور عمان شدند.

منابع آگاه اعلام کردند که نیرو‌های جدید انگلیسی وارد فرودگاه مدنی الغیضه شدند. نیرو‌های انگلیسی از ابتدای سال ۲۰۱۸ به همراه نیرو‌های آمریکایی این فرودگاه را تصرف کرده و آن را پایگاه خود در دریای عرب در شرق یمن قرار داده بودند.

این منابع تاکید کردند: تداوم هجوم نیرو‌های خارجی به المهره در چارچوب جاه طلبی‌ها و طمع ورزی‌های آن‌ها در تسلط بر مناطق نفتی و گازی است که به دور از رویارویی با نیرو‌های صنعا صورت می‌گیرد.

این منابع همچنین افزودند: نیرو‌های خارجی بسیاری از ماموریت‌های خصمانه و جاسوسی خود را انجام می‌دهند که نقض آشکار حاکمیت یمن و همه توافقات بین المللی است.

دو گروه از نیرو‌های آمریکایی در اوت امسال وارد فرودگاه الغیضه شدند. این نیرو‌ها از فرودگاه الریان در استان حضرموت به فرودگاه الغیضه منتقل شدند. گفتنی است فرودگاه الریان از سال ۲۰۱۶ به یک پایگاه نظامی آمریکا تبدیل شده است.

ژوئیه گذشته، ائتلاف نیرو‌های کمکی نظامی بیشتری را در المهره مستقر کرد. در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر باز شدن چاه‌های نفتی که نزدیک به دو دهه بسته بودند در شمال الغیضه، مرکز استان، وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»