بهره‌برداری از 10 طرح راهداری استان مرکزی در هفته دولت


بهره‌برداری از 10 طرح راهداری استان مرکزی در هفته دولت

اراک- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۰ طرح بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ارزش ۶۶۷ میلیارد تومان در استان مرکزی افتتاح و بهره‌برداری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جهانی با اشاره به پروژه‌های راهداری استان مرکزی در هفته دولت اظهار کرد: برای تکمیل پروژه‌های اجرایی در یکسال اخیر ۶۶۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: طرح‌های بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، ساخت راه روستایی، ارتقای ایمنی راه‌ها، نگهداری و توسعه ابنیه فنی راه‌ها، بازسازی ماشین آلات راهداری، مدیریت هوشمند راه‌ها و احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی از جمله پروژه‌هایی است که در هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ساخت راه روستایی برای محرومیت زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار بوده که با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده برای جذب اعتبارات لازم، طی یکسال اخیر ۷۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان مرکزی زیرسازی و آسفالت شده است.

جهانی ادامه داد: در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که شامل احداث ۲۲ کیلومتر روشنایی طولی به ارزش ۲۲ میلیارد تومان، ۱۹ کیلومتر حفاظ میانی فلزی و بتنی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها به ارزش ۱۶ میلیارد تومان، نصب تابلو و علائم ایمنی و چراغ چشمک زن در مجموع به ارزش پنج میلیارد تومان است که همزمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یکی از شاخص‌های تحقق اهداف دولت مردمی در شبکه راه‌های استان مرکزی است که با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: پیشرفت جوامع بشری و توسعه سامانه‌های هوشمند نظارتی بمنظور پایش آنلاین و شبانه روزی راه‌ها همواره مورد توجه بوده که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۷۲ میلیارد تومان برای توسعه، به روز رسانی و ارتقای سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در استان مرکزی هزینه شده است.

جهانی تصریح کرد: ارتقای دوربین‌های فعال ثبت تخلف سرعت به ۷۲ سامانه و مجهز کردن آن به سیستم محاسبه میانگین سرعت، بهره‌برداری از سه دوربین نظارت تصویری، به روز رسانی سامانه‌های هوشمند توزین بار و ارتقای آن به چهار سامانه از اقداماتی است که به گفته جهانی برای مدیریت هوشمند راه‌ها در استان مرکزی اجرا شده است.

وی مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای را ظرفیتی مناسب برای پویایی در سطح راه‌ها عنوان کرد و گفت: سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در محورهای دلیجان-سلفچگان، فرمهین-اراک و اراک-خمین به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان در هفته دولت مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهند گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس