چسب زدن به دهان در هنگام خواب؛ خطرناک‌ترین چالش ترند شده در تیک تاک


چسب زدن به دهان در هنگام خواب؛ خطرناک‌ترین چالش ترند شده در تیک تاک

چالش‌های خطرناک شبکه اجتماعی تیک تاک بار دیگر خبرساز شده است. به تازگی چالش جدیدی فراگیر شده که در پی آن تیک‌تاکرها به دهان خود چسب می‌زنند تا به عقیده خود خواب بهتری داشته باشند. کارشناسان این چالش را خطرناک‌ترین چالش شبکه‌های اجتماعی در این...

چالش‌های خطرناک شبکه اجتماعی تیک تاک بار دیگر خبرساز شده است. به تازگی چالش جدیدی فراگیر شده که در پی آن تیک‌تاکرها به دهان خود چسب می‌زنند تا به عقیده خود خواب بهتری داشته باشند. کارشناسان این چالش را خطرناک‌ترین چالش شبکه‌های اجتماعی در این روزها می‌دانند.

یک ترند جدید و البته خطرناک دیگر به تیک تاک آمده است. بر اساس این ترند کاربران قبل از خواب به دهان خود چسب می‌زنند و امید دارند با این کار خواب بهتری داشته باشند. یک پزشک گفته بستن عمدی ورودی هوا به بدن در طول خواب اصلاً ایده خوبی نیست و از دید او یکی از خطرناک‌ترین ترندهای تیک تاک در طول این سال‌ها به شمار می‌آید. پیش از این نیز چالش‌های آسیب‌زایی در تیک تاک ترند شده بود.

در همین رابطه بخوانید:

- بازی با مرگ در تیک تاک؛ چالشی که سبب مرگ دو کودک شد

هشتگ mouthtaping در تیک تاک 24.2 میلیون توسط کاربران مشاهده شده است. حتی برخی اینفلوئنسرهای سلامتی نیز این چالش را اجرا کرده‌ و قبل از خواب یک تکه کاغذ یا چسب پزشکی را روی دهان خوب چسبانده‌اند.

چسب زدن به دهان در هنگام خواب؛ خطرناک‌ترین چالش ترند شده در تیک تاک

یکی از این اینفلوئنسرها، کوری رودریگز در ویدئویی مزایای ادعایی این کار را به 5.7 میلیون بازدید کننده صفحه خود توضیح داده و می‌گوید استفاده از بینی به جای دهان برای نفس کشیدن در هنگام خواب، هدف اصلی این چالش است. او از رفع خشکی، بهبود سلامتی دهان و درمان خروپف به عنوان دیگر مزایای mouthtaping نام برده است.

یکی دیگر از طرفداران این چالش، در کلیپی با 3.1 میلیون بازدید ادعا کرده بعد از دو سال چسب زدن به دهان توانسته توانایی خود در نفس کشیدن با بینی را بهبود بخشد. بسیاری از کاربران تیک تاک البته از این ترند جدید شگفت زده شده و در مورد عوارض آن هشدار داده‌اند.

چسب زدن به دهان در هنگام خواب؛ خطرناک‌ترین چالش ترند شده در تیک تاک

در نظر داشته باشید که نفس کشیدن به بینی می‌تواند مزایایی از جمله جلوگیری از خاک و مواد آلرژی‌زا به بدن داشته باشد، اما هیچ تحقیق علمی در جهان از چسب زدن به دهان برای بهبود مشکلات خواب یا تجربه خوابی راحت حمایت نمی‌کند و هیچ‌گونه شواهدی مورد اثربخش بودن این کار وجود ندارد.

جیمز ویلسون، یک متخصص خواب گفته افرادی با اختلال آپنه خواب، قطع متناوب تنفس در زمان خواب، با انجام چالش جدید تیک تاک جان خود را با خطر جدی روبرو می‌کنند. بستن راه تنفس دهانی در زمان خواب همچنین احتمال بیماری قلبی، سکته و انسداد ریوی مزمن را تقویت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق