رونمایی چینی‌ها از تلسکوپی عظیم/ عکس


چین برای مطالعه فواران‌های عظیم خورشیدی که بر زندگی ما در زمین هم تاثیر می‌گذارند، بزرگترین حلقه تلسکوپ‌های جهان را می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حلقه‌ای متشکل از صدها دیش با محیط بیش از ۳ کیلومتر، امکان تحقیقات جدید درباره خورشید را فراهم خواهد کرد.

چین در حال ساخت تلسکوپ خورشیدی دائوچنگ، با هدف مطالعه بیشتر فوران‌های خورشیدی است. این پروژه در منطقه‌ای در جنوب غربی چین در حال اجرا است.

تلسکوپ دائوچنگ شامل ۳۱۳ دیش به قطر ۶ متر است که در نهایت یک حلقه ۳.۱۴ کیلومتری می‌شود. وظیفه این تلسکوپ تصویربرداری موج های رادیویی خورشیدی جهت مطالعه انفجار های بزرگ ذرات باردار از جو بالایی خورشید است.

رونمایی چینی‌ها از تلسکوپی عظیم/ عکس

انفجارهای جرمی خورشیدی هنگام تغییرات فضای مغناطیسی لکه های خورشیدی اتفاق می افتد. هنگامی که این ذرات به جو زمین می‌رسند می توانند شبکه های برقی، مخابراتی و ماهواره‌های در حال گردش در جو زمین را ویران کنند و همچنین امنیت فضانوردان را به خطر بیندازند. این انفجارها همچنین دلیل به وجود آمدن شفق زیبا و مشهور در آسمان شب مناطق قطبی است.

در ماه ژوئن تصاویری از تلسکوپ دائوچنگ توسط سرویس خبری چین منتشر شد و مورنینگ پست جنوب چین گزارش داد که این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. این پروژه بخشی از یک شبکه نظارت بر محیط فضایی-زمینی به نام پروژه نصف النهار چینی است.

هدف کلی این پروژه ها که توسط مرکز ملی علوم فضایی آکادمی علوم چین و بیش از ۱۰ موسسه تحقیقاتی و دانشگاه در چین در حال اجرا است، مستقر کردن حدود ۳۰۰ ابزار توسعه یافته در ۳۱ ایستگاه در سراسر چین در طول و عرض جغرافیایی خاص جهت تحقیقات گسترده است.

۵۸۵۸

کد خبر 1665355

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی