تیم ملی پاراتکواندو ایران قهرمان آسیا شد/سه ایرانی درجمع بهترینها


تیم ملی پاراتکواندو ایران قهرمان آسیا شد/سه ایرانی درجمع بهترینها

پرونده تیم ملی پاراتکواندو ایران در هفتمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا با قهرمانی تیم ملی در مجموع مردان و زنان بسته شد .

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات امروز سه شنبه اول شهریورماه با حضور ۶۵ تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی ویتنام در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه برگزار شد که در پایان تیم ملی ایران در مجموع مردان و زنان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

تیم ملی پاراتکواندو بانوان کشورمان با کسب ۴ مدال طلای مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی، مهتاب نبوی، رایحه شهاب و ۲ نقره رزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. تیم‌های ازبکستان و قزاقستان نیز بعد از ملی پوشان ایران به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در گروه آقایان، تکواندوکاران ایران صاحب ۲ مدال طلا و یک برنز شدند؛ علیرضا بخت و حامد حق شناس ۲ مدال طلا و سعید صادقیانپور یک مدال نقره تصاحب کردند. تیم ملی ژاپن در گروه آقایان اول شد، ازبکستان نیز پایین‌تر از ایران به عنوان سومی رسید.

در مجموع تیمی، تیم ملی ایران با کسب ۹ مدال؛ قهرمان پاراتکواندو آسیا لقب گرفت.

با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، عاطفه کشاورز سرمربی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان عنوان برترین مربی را به خود اختصاص داد. مریم عبدالله پور نماینده شایسته ایران و دارنده مدال طلای وزن ۴۷- کیلوگرم عنوان فنی‌ترین تکواندوکار این رقابت‌ها را از آن خود کرد و شهرام اربابی داور رئیس کمیته داوران ایران نیز به عنوان برترین داور انتخاب شد

هدایت تیم ملی پاراتکواندو در بخش آقایان برعهده مرتضی سلطانی است و علی کریمی صابر به عنوان مربی وی را همراهی می‌کند. در بخش بانوان نیز عاطفه کشاورز سرمربی و زهرا حسینی مربی تیم ملی هستند. مسعود لشکری نیز سرپرست تیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی