آماده صادرات محصولات کشاورزی و ساختمانی به تاتارستان هستیم


آماده صادرات محصولات کشاورزی و ساختمانی به تاتارستان هستیم

انزلی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: آمادگی صادرات محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی به تاتارستان از استان گیلان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اسحاقی عصر سه شنبه در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران با جمهوری تاتارستان روسیه در انزلی با اشاره به اینکه ایران و روسیه به دلیل مجاورت و همسایگی از دیرباز دارای روابط اقتصادی و تجاری فعالی هستند، اظهار کرد: با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه گمرکی اوراسیا و همچنین امضای قرارداد ۲۰ ساله بین دو کشور این چشم انداز در روابط دو طرف ایجاد شده که تغییرات اساسی در میزان حجم مبادلات تجاری آنان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به وجود سه بندر فعال انزلی، کاسپین و آستارا در گیلان افزود: وجود زیر ساخت‌های لازم می‌تواند همکاری‌های دو طرف را پررنگ‌تر کرده و در نخستین گام انتظار می‌رود زمان صدور روادید ایرانیان کاهش یافته و مانند کشورمان روادیدها در فرودگاه صادر شود.

اسحاقی با اشاره به ضرورت ارتباط و همکاری نزدیک اتاق بازرگانی گیلان و تاتارستان اضافه کرد: تا کنون چندین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و تجاری ایران در استان‌های مختلف روسیه برپا شده و استانداری گیلان آمادگی دارد با همکاری بخش خصوصی نمایشگاه ایران را در غازان برگزار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به تمایل استانداری مبنی بر ارتباط بی واسطه و مستقیم بازرگانان دو کشور با یکدیگر گفت: آمادگی صادرات محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی به تاتارستان و واردات گوشت حلال و غلات از تاتارستان از سوی گیلان وجود دارد.

اسحاقی با ارائه پیشنهاد بررسی کشت و تولید محصولات کشاورزی و کشت گلخانه‌ای از سوی شرکت‌های گیلانی و تولید محصولات فراسرزمینی در جمهوری تاتارستان افزود: به دلیل وجود آب فراوان در جمهوری تاتارستان پیشنهاد می‌شود امکان پرورش ماهی از سوی شرکت‌های گیلانی در آن جمهوری مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و با توجه به وجود مراکز تحقیقاتی در گیلان پیشنهاد می‌شود پروزه های مشترک شیلاتی برای تکثیر و پرورش انواع ماهیان به ویژه تاس ماهیان توسط مراکز شیلاتی دو استان مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...