ظرفیت‌های اقتصادی از موضوعات جدی در فراکسیون اقتصاد دریامحور است


ظرفیت‌های اقتصادی از موضوعات جدی در فراکسیون اقتصاد دریامحور است

قشم - نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ظرفیت‌های اقتصادی از موضوعات جدی در فراکسیون اقتصاد دریامحور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور آرامی عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های زیرساختی و گردشگری جزایر قشم اظهار داشت: موضوع توسعه اقتصاد دریامحور، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد غیرنفتی همواره مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: نیروی راهبردی دریای ارتش جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی از نخستین نهادها و سازمان‌هایی هستند که موضوع اقتصاد دریا را با جدیت دنبال کردند و در سال‌های اخیر مساله سواحل و گردشگری دریایی و موضوعات پیرامونی آن از سوی سازمان بنادر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور با اشاره به وجود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع پهنه آبی کشور اظهارداشت: دریا برای کشور یک نعمت است و اقتصاد آن حتی برای استان‌های مرکزی تاثیرگذار است.

آرامی گفت: در راستای توسعه و پویایی اقتصاد دریامحور و بهره‌گیری بهتر از سایر ظرفیت‌های دریایی، مجلس این آمادگی را دارد از تمامی ظرفیت‌های قانون‌گذاری و نظارتی خود استفاده کند.

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد در دولت سیزدهم، اقتصاد مردمی است و در هر منطقه از سواحل کشور که دولت بخواهد ورود پیدا کند، خود مردم به شکل جدی‌تر برای کمک به اقتصاد جامعه محلی و برطرف شدن مشکلات پیش قدم هستند.

مشارکت جامعه محلی؛ زمینه‌ساز توسعه عمرانی و زیرساخت‌های بندری

آرامی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبه مردم روستای تنبان جزیره قشم مبنی بر احداث اسکله گردشگری اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولان در سازمان بنادر، دولت و مدیران محلی تاکید دارند براساس مطالبات مردمی یک اسکله گردشگری و مکانی برای پهلوگیری شناورهای کوچک در این منطقه احداث شود.

وی با بیان اینکه مشارکت بین مردم و ارگان‌های دریایی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه عمرانی و زیرساخت‌های بندری در این منطقه را فراهم کند، ایجاد اشتغال برای مردم منطقه و جوانان محلی، توسعه ایمنی دریا و آبادانی منطقه را از مزیت‌های اصلی احداث این اسکله برشمرد و خاطرنشان کرد: برای احداث این ظرفیت دریایی خود مردم از ابتدا پای کارهستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !