هشدار پلیس آگاهی اصفهان/ با عمل به این توصیه ها در دام کلاهبرداران طلا و سکه نیفتید


هشدار پلیس آگاهی اصفهان/ با عمل به این توصیه ها در دام کلاهبرداران طلا و سکه نیفتید

رکنا: بسیاری از مصنوعات طلا که به عنوان طلای دست دوم یا آب شده خرید و فروش می شود تقلبی و عموما فلزات دیگری را آبکاری کرده و به اسم طلای آب شده یا دست دوم می فروشند؛ پس از خرید این گونه طلاها خودداری شود.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: خرید و فروش طلاجات یکی از معاملاتی است که بسیاری از مردم سالانه یک یا چندین بار آن را انجام می دهند. در این خصوص کم نیست پرونده هایی که خریداران یا فروشندگان با کلاهبرداری مواجه شدند و به دلیل عدم آشنایی کافی طلای تقلبی را به جای طلای اصلی خریدای کرده و پول و سرمایه خود را از دست داده اند. در همین راستا توصیه هایی را به منظور پیشگیری از بروز این گونه کلاهبرداری ها ذکر می کنیم:

- شهروندان از خرید هرگونه سکه طلا و سکه های گرمی و الیزابت و پارسیان از دلالان سیار و افراد متفرقه خودداری کنید چرا که بسیاری از مصنوعات طلا که توسط این افراد فروخته می شود تقلبی و یا از لحاظ عیار و وزن دچار کمبود است.

- از خرید طلا آب شده از دلالان و دستفروشان خوداری شود. صرفا از طلا فروشی ها و طلا سازی های معتبر اقدام به خرید طلا و سکه و شمش طلا کنید. در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش طلای دست دوم توسط واحدهای صنفی طلا فروش مراتب به پلیس 110 یا 124 سازمان صمت اعلام گردد.

- بسیاری از مصنوعات طلا که به عنوان طلای دست دوم یا آب شده خرید و فروش می شود تقلبی و عموما فلزات دیگری را آبکاری کرده و به اسم طلای آب شده یا دست دوم می فروشند پس از خرید این گونه طلاها خودداری شود.

- در صورت خرید هرگونه طلا و مصنوعات آن از فروشنده فاکتور معتبر با ثبت میزان , وزن , عیار و نوع طلا و ذکر تاریخ و ساعت درخواست و گرفته شود. بهتر است پس از خرید طلا از فروشندگان، وجه ثمن معامله از طریق دستگاه پوز پرداخت شود واز پرداخت نقدی خودداری تا درصورت تقلبی بودن و بروز کلاهبرداری امکان ردیابی و شناسایی کلاهبردار وجود داشته باشد.

بهمن راعی / اصفهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا