دارندگان برگه سهام عدالت همچنان منتظر تعیین تکلیف بمانند


دارندگان برگه سهام عدالت همچنان منتظر تعیین تکلیف بمانند

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: دارندگان برگه سهام عدالت جزو افراد واجد شرایط بررسی می‌شوند، ولی فعلا در مصوبه جاماندگان، جزو مشمولان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده اند.

آقای قربان‌زاده رئیس سازمان خصوص در انتهای جلسه شورای عالی بورس مواردی را بیان کرد.

سوال:آیا هزینه‌ها برای استقلال و پرسپولیس باعث توسعه باشگاه سرخابی‌ها می‌شود؟

قربان زاده: هر افزایش سرمایه ای یک طرح توجیهی دارد این طرح به تایید مراجع مختلف رسیده و بعد افزایش سرمایه صورت گرفته است. بعد از افزایش سرمایه وزیر اقتصاد و وزیر ورزش کمیته مصارفی را برای نظارت دقیق تشکیل دادند که مدیر عامل‌های این باشگاه‌ها در این کمیته عضو هستند همه چیز تحت نظارت است.

سوال:واگذاری بلوکی سهام ایران خودرو و سایپا به کجا رسید؟

قربان زاده:یک کارگروه مشترک بین وزارت صمت و وزارت اقتصاد تشکیل شده که بورس هم عضو این کارگروه است از سوی وزارت صمت هم نمایندگانی وجود دارد. ۵جلسه تشکیل و به یک سند مشترک رسیده اند قرار است در هفته آینده جلسه‌ای با حضور وزیران برگزار شود اگر سند به تصویب برسد مبنای عمل خواهد بود. زمان برای عرضه مطرح نشده است.

سوال: بحث جاماندگان سهام عدالت به کجا رسید؟

قربان زاده:مصوبه جاماندگان سهام عدالت در دولت است بخشی از بند الف تبصره دو قانون بودجه که شامل مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند مصوبه و پرتفوی برایشان از سهام ارزنده بورسی در نظر گرفته شده که بعد از تصویب دولت تخصیص صورت می‌گیرد تمام جزئیات فرآیند اجرایی آماده است.

یک اختلاف حقوقی در رابطه با باقی ماندن سهم ۲۰ درصد دولت در شرکت گروه دو بود که از معاونت حقوقی استعلام شده باید نتیجه آن بیاید. البته بند دیگری هم بر اساس سیاست اصل ۴۴ در رابطه با سایر مشمولان وجود دارد.

سوال:دارندگان برگه سهام عدالت تکلیف شان چه می‌شود؟

قربان زاده:دارندگان برگه مالک سهام نبوده اند عبارت اصلی بودجه همین جاماندگان است، اما بعد رفت مجلس و تبدیل به این عبارت مشمولان بهزیستی و سایر افراد واجد شرایط شد.

دارندگان برگه جزو افراد واجد شرایط بررسی می‌شوند، ولی فعلا در مصوبه مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.
محدویت منابع دولت در بورس را هم داریم تکالیف قانون بودجه در امسال ۳۷۱ هزار میلیارد تومان است باید اولویت بندی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد