ابراز علاقه‌ روس‌ها برای گسترش روابط تجاری با ایران


ابراز علاقه‌ روس‌ها برای گسترش روابط تجاری با ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابراز علاقه‌مندی روس‌ها برای گسترش روابط مشترک به‌ ویژه در عرصه‌های خودرو، لوازم خانگی و دارو با ایران خبر داد.

ابراز علاقه‌ روس‌ها برای گسترش روابط تجاری با ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران اکونومیست به مسکو، «سیدرضا فاطمی امین» سه شنبه شب در نشستی با فعالان صنعتی حاضر در نمایشگاه «اتومبیلیتی ۲۰۲۲» روسیه در محل سفارت ایران در این کشور افزود: امروز به بهانه برپایی موفقیت آمیز این نمایشگاه به دور هم جمع شده‌ایم، اما این باید آغاز راه و این مسیر تداوم داشته باشد تا آن را به جریانی در روسیه و دیگر کشورها تبدیل کنیم.

وی بیان داشت: فعالان اقتصادی قدرت واقعی ایران هستند و ما مسوولان به کالاها و محصولات برتر کشور افتخار می کنیم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: وقتی با هیات های خارجی صحبت می کنیم، آنان ایران را موفق و بزرگ می بینند.

وی به دیداری با نخست وزیر یکی از کشورها اشاره کرد و ادامه داد: آنها از اینکه ایران به روسیه پهپاد فروخته، اظهار تعجب می کردند، این در حالیست که نخست وزیر مربوطه پیش از این خود مسوول صنایع نظامی همان کشور بوده است.

ابراز علاقه‌ روس‌ها برای گسترش روابط تجاری با ایران


وزیر صمت تاکید کرد: یکی از شیوه‌های شناساندن ایران در جهان، تولید «محصولات با افتخار» است، هرچند صادرات در نوع خود خوب است اما برخی اقلام صادراتی فقط پول وارد کشور می کند، در حالیکه برخی دیگر افتخار با خود به همراه می آورند.

فاطمی امین به دیدار خود با دو تن از معاونان نخست وزیر روسیه اشاره کرد که برخورد بسیار خوبی با هیات‌های ایرانی داشتند و برای گسترش روابط مشترک به‌ویژه در عرصه های خودرو، لوازم خانگی و دارو ابراز علاقه مندی می‌کردند.

وی تصریح کرد: همه تلاش ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت، رفع موانع موجود تا حد امکان است و امیدواریم چنین حرکت های موفقیت‌آمیزی را که امروز در روسیه شاهد هستیم در دیگر کشورها نیز تکرار کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در