ماجرای عجیب از مرد هزار حنجره ایران؛ به خاطر پرسپولیس دعوا و با دوستان استقلالی‌اش قطع رابطه می‌کرد!


ماجرای عجیب از مرد هزار حنجره ایران؛ به خاطر پرسپولیس دعوا و با دوستان استقلالی‌اش قطع رابطه می‌کرد!

منوچهر اسماعیلی دوبلور هنرمند، پیشکسوت و معروف به مرد هزار صدای دوبله ایران درگذشت.

منوچهر اسماعیلی دوبلور مطرح و مرد هزار صدای ایران شب گذشته دوشنبه ۳۱ مردادماه دار فانی را وداع گفت. ایشان چند روزی در بیمارستان بستری بود با این حال به منزل آمده بود و دوشنبه شب بر اثر ایست قلبی درگذشت.

منوچهر اسماعیلی دوبله فیلم‌های بیشماری را بر عهده داشته است و همچنین مدیر دوبلاژ آثار مختلفی بوده است. او به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ گویی (صحبت با صداهای مختلف) شهرت داشت. در سریال «هزاردستان» اسماعیلی همزمان به جای شعبان (محمدعلی کشاورز)، رضا تفنگچی (جمشید مشایخی)، هزاردستان (عزت‌الله انتظامی) و جمشید لایق صحبت کرد.

منوچهر اسماعیلی صداپیشگی در آثار سینمایی بسیاری را هم در کارنامه حرفه‌ای خود داشت. او به جای آنتونی کوئین در نقش حمزه در فیلم محمد رسول‌الله (ص) صحبت کرده بود. اسماعیلی همچنین دوبله بازیگران مطرحی، چون استیو مک کوئین، همفری بوگارت، چارلتون هستون و کرک داگلاس را در کارنامه داشت.

از میان بازیگران مطرح سینمای ایران هم که او دوبله نقش‌هایشان را برعهده داشته می‌توان به گویندگی به جای بهروز وثوقی در فیلم‌های متعددی همچون «قیصر» و «رضا موتوری»، جمشید مشایخی در فیلم‌های «قیصر» و «کمال‌الملک»، داریوش ارجمند در سریال «امام علی (ع) و فیلم «ناخدا خورشید» اشاره کرد.

ماجرای عجیب از مرد هزار حنجره ایران؛ به خاطر پرسپولیس دعوا و با دوستان استقلالی‌اش قطع رابطه می‌کرد!

یکی از ماندگارترین هنرنمایی‌های اسماعیلی هم در فیلم «مادر» زنده یاد علی حاتمی بود که همزمان به جای سه بازیگر یعنی محمدعلی کشاورز، جمشید هاشم‌پور و اکبر عبدی صحبت کرده بود. نکته جالب در خصوص مرحوم اسماعیلی این بود که او به شدت طرفدار فوتبال و به خصوص پرسپولیس بود. او آنقدر پرسپولیس را دوست داشت که حتی بعضی اوقات کار را تعطیل می کرد تا دیدارهای تیم محبوبش را ببیند.

حتی طبق شنیده‌ها در قدیم مرحوم اسماعیلی در بسیاری از سفرهای پرسپولیس همراه این تیم بود و هیچ وقت دست از حمایت تیم محبوبش نکشید. اما نکته عجیب ماجرا اینجاست که مرد هزار حنجره سینمای ایران آنقدر روی پرسپولیس متعصب بود که حتی در دفاع از تیم موردعلاقه‌اش در چند مورد با چند نفر درگیر شده بود و همچنین با بعضی از اطرافیانش قطع رابطه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید