آینده دلار


 آینده دلار

با این روند نزولی انتظار می‌رود درصورت تعیین‌تکلیف مذاکرات هسته‌ای، قیمت دلار حتی با افت بیشتری نیز مواجه شود.

به گزارش بنکر (Bankerتحلیلگران هم‌اکنون از برآورد قیمت دلار درصورت وقوع توافق خودداری می‌کنند، اما برخی تحلیل‌های تکنیکی نشان می‌دهد احتمال نزول قیمت دلار درصورت انجام توافق هسته‌ای تا محدوده 25هزار تومان هم وجود دارد.

برخی خبرهای غیررسمی نیز حاکی است دولت بخش عمده تجارت خارجی را از طریق سایر ارزها به غیر از دلار انجام می‌دهد و این موضوع توان بانک مرکزی را برای تامین ارز‌های خرد در بازار آزاد بیشتر کرده است.

به موازات این رویداد، تازه‌ترین گزارش شرکت‌های رصدکننده و تحلیلگر بازار جهانی انرژی نیز نشان می‌دهد صادرات نفت ایران در ماه‌های ژوئن و ژوئیه افزایش پیدا کرده است و ایران در ماه جاری میلادی نیز با ارائه تخفیف‌های بیشتر به خریدار اصلی نفت خود، یعنی چین، می‌تواند میزان صادرات خود را باز هم بالاتر ببرد.

تحلیلگران بین‌المللی تخمین می‌زنند صادرات نفت خام ایران در ماه ژوئیه با ۱۱۰هزار بشکه افزایش در روز نسبت‌به ژوئن به ۸۱۰هزار بشکه در روز رسیده است.

ازسوی دیگر، صادرات فرآورده‌های نفتی ایران نیز در ماه‌های گذشته رو به افزایش بوده و شرکت مشاور اف‌جی‌ای تخمین می‌زند که صادرات ایران در ماه ژوئن به حدود ۷۹۰هزار بشکه در روز رسیده است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند میزان محموله‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی ایران که بیش از نیمی از آن، گاز مایع و نفت کوره است، تا 3‌ماهه چهارم امسال به نزدیک یک‌میلیون بشکه در روز برسد. برآورد می‌شود افزایش فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در ماه‌های آینده به موازات برجام بازار ارز را تحت‌تأثیر قرار دهد و منجر به کاهش قیمت ارز در بازار‌های رسمی و غیررسمی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان