حمایت 3 میلیاردی ستاد توسعه زیست فناوری از دانشگاه های فعال در حوزه پژوهش


حمایت 3 میلیاردی ستاد توسعه زیست فناوری از دانشگاه های فعال در حوزه پژوهش

دبیر ستاد زیست فناوری گفت: دانشگاه هایی که در حوزه پژوهش شرکتی تشکیل دهند یا محصولی تولید کنند، حمایت های با مبلغ ۲ تا ۳ میلیارد تومانی دریافت خواهند کرد.

مصطفی قانعی گفت: ماموریت ستاد توسعه زیست فناوری بحث مربوط به اقتصاد زیست است. اقتصادهای بزرگی در دارو و در تشخیص سلول های مولکولی در دنیا در حال شکل گیری هستند.

دبیر ستاد زیست فناوری تصریح کرد: در ایران حمایت از شکل گیری این اقتصادها در قالب شرکت های دانش بنیان تکلیف ستاد توسعه زیست فناوری است.

او افزود: منابع موجود در چند پخش هستند که یک قسمت آن فعالیت هایی است که در ابتدا در قالب تحقیقات شروع می شوند و آن را دانشگاه های خاصی قبول کرده اند که حمایت می شوند‌ که اسامی دانشگاه ها در سایت ستاد زیست فناوری موجود است.

قانعی گفت: دانشگاه هایی که ماموریت پذیرفته اند در حوزه پژوهش حمایت می شوند و آن هایی که توانسته اند شرکتی تشکیل دهند و محصولی را داشته باشند از آن ها در قالب صندوق توسعه زیست فناوری حمایت خواهد شد که معمولا حمایت ها ۲ تا ۳ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به شکل قرض الحسنه با پرداخت طولانی است تا بتوانند کسب درآمد کنند.

دبیر ستاد زیست فناوری بیان کرد: چنانچه دانشگاه ها پیشرفته تر باشند و بتوانند بیش از این کار کنند؛ دو ابزار با عنوان صندوق های خصوصی و صندوق نوآوری شکوفایی به صورت مستقل حامی آن ها می شوند.

قانعی در پایان گفت: فعلا محدودیتی برای حمایت از آن ها وجود ندارد؛ اما در حد مشارکت اولیه مثل مابقی کنگره ها حمایت مالی خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی