امیدی به رشد قیمت بیت کوین هست؟


امیدی به رشد قیمت بیت کوین هست؟

قسمت عمده افت قیمت بیت کوین، در یک هفته اخیر و به دنبال ناامیدی از شرایط اقتصاد کلان رخ داد.

امیدی به رشد قیمت بیت کوین هست؟
بیت کوین علی‌رغم رشد خوبی که طی یک ماه اخیر تجربه کرده بود، اما موفق به تثبیت جایگاه خود نشد و بازدهی منفی ۸ درصدی را در مرداد ماه ثبت کرد. قسمت عمده افت قیمت بیت کوین، در یک هفته اخیر و به دنبال ناامیدی از شرایط عمومی اقتصاد رخ داد.

در نشست اخیر فدرال رزرو، اعلام شد که این نهاد به ادامه سیاست‌های انقباضی و همچنین افزایش نرخ بهره مصمم است. این موضوع سبب ایجاد ترس مجدد در بازار شده، زیرا که این اقدام، احتمال وقوع رکود اقتصادی وسیع را افزایش می‌دهد. در حال حاضر تهدید اقتصاد کلان بزرگترین چالش برای بازار‌های پرریسک، مخصوصا ارز‌های دیجیتالی محسوب می‌شود.

نبود تقاضای کافی در بازار

طی هفته‌های اخیر با وجود رشد نسبی که بیت کوین تجربه کرده است، اما تقاضای موثر و پایدار در بازار دیده نمی‌شود. به طور کلی تمامی بازار‌ها برای ایجاد یک روند صعودی نیازمند ورود سرمایه و تقاضا هستند.

با بررسی شاخص‌های آنچین می‌توان به این نتیجه رسید که تقاضای موثر در بازار وجود ندارد. بازار نیازمند خریداران جدیدی است که توان وانرژی برای انتقال قیمت‌ها به سمت بالا را داشته باشند، اما این مهم در حال حاضر در سطح قابل قبولی قرار ندارد. میزان کاربران جدید، میزان تراکنش‌ها و بسیاری از فاکتور‌های دیگر نشان دهنده فعالیت پایین شبکه و کمبود تقاضا در بازار است. از طرف دیگر سرمایه‌گذاران بزرگ و سازمانی نیز عجله‌ای برای ورود به بازار از خود نشان نمی‌دهند.

در رشد قیمتی اخیر نهنگ‌ها مقدار زیادی از دارایی خود را به فروش رساندند. در واقع می‌توان گفت درصد بالایی از فشار عرضه از جانب این گروه بوده است. اما سرمایه‌گذاران خرد همچنان به خرید ادامه دادند هرچند که میزان تقاضای این گروه در حدی نبود که بتواند در مقابل عرضه‌های آبشاری ایستاده و از افت قیمت‌ها جلوگیری کند.

ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

اغلب شاخص‌های آنچین (UNCHAIN) نشان دهنده کف احتمالی قیمت بیت کوین هستند. در سیکل‌های قبلی معمولا بیت کوین در اواخر دوران نزولی خود در این مناطق قرار داشت و بعد از مدتی درجا زدن کم‌کم روند صعودی خود را آغاز می‌کرد. اما با این وجود، در چنین شرایطی نیز احتمال افت قیمت‌ها از بین نخواهد رفت و این تهدید همچنان وجود دارد. سوالی که مطرح می‌شود این است که افت قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

در دوران رکودی قبلی دو شاخص Delta bitcoin و Balance دو حمایت مهم و مطرح را تشکیل می‌دادند، به طوری که بیت کوین بعد از حمایت شدن از این سطوح به سمت بالا شروع به حرکت می‌کرد.

در حال حاضر افت بیت کوین تا حدی نبوده است که به این نواحی برسد. اگر آنچه در گذشته روی داده، دوباره رخ دهد احتمال افت قیمت بیتکوین تا حوالی ۱۸ هزار دلار و سپس ۱۴ هزار دلار وجود دارد.

شاخص دلتا، نشان دهنده حمایت قوی در ۱۴ هزار دلار است و شاخص بالانس یک حمایت در سطح ۱۸ هزار دلار را منعکس می‌کند.

بزگترین تهدید علیه رمزارز‌ها

در حال حاضر بزرگترین تهدید علیه رمزارز‌ها شرایط عمومی اقتصاد است. روند صعودی نرخ بهره احتمالا تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۳ فدرال رزرو کم کم شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد. به نظر می‌رسد تا زمانی که خطر افزایش شدید نرخ بهره وجود دارد، بازار در معرض نوسانات متعدد قرار داشته باشد.

نهنگ‌ها تا کنون به خوبی از مرز قیمتی ۲۰ هزار دلار دفاع کرده‌اند و جلوی افت بیشتر قیمت بیتکوین را گرفته‌اند. همچنین درصد بالایی از بازیگران کوتاه مدت و بلند مدت نیز با ضرر از بازار خارج شده‌اند، درنتیجه احتمال افزایش عرضه از سمت آنان نیز کاسته شده است، اما با این وجود به دلیل ترس حاکم در بازار احتمال افت قیمت بیت کوین همچنان وجود دارد، هرچند که بازار نسبت به گذشته در شرایط نسبتا مساعدتر و پایدارتری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟