مسکو: اوکراین در حمله به نیروگاه زاپروژیا از سلاح آمریکایی و غربی استفاده می‌کند


مسکو: اوکراین در حمله به نیروگاه زاپروژیا از سلاح آمریکایی و غربی استفاده می‌کند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اوکراین را به بمباران اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا متهم کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: نیرو‌های اوکراین به صورت روزانه به بمباران محوطه اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ادامه می‌دهند و این مسئله ممکن است پیامد‌های فاجعه باری در حوزه تشعشعات هسته‌ای در پی داشته باشد.

به نقل از راشاتودی، وی ادامه داد: کی یف نیروگاه زاپروژیا را با تسلیحات آمریکایی و پهپاد‌های ساخت لهستان هدف قرار می‌دهد. بمباران این نیروگاه، آزمایشگاه‌هایی را در محوطه آن هدف گرفته و در این حملات از تسلیحات سنگین آمریکایی استفاده شده است.

نبنزیا تصریح کرد: رژیم کی یف حمله به نیروگاه زاپروژیا را متوقف نمی‌کند و این، اقدامات مجرمانه‌ای است که غرب از محکوم کردن آن خودداری می‌کند. غرب در قبال حملات کی یف به نیروگاه زاپروژیا سکوت کرده است و روسیه را به عنوان متهم و گناهکار خطاب قرار می‌دهد.

نماینده روسیه ادامه داد: ساکنان منطقه زاپروژیا به صورت جدی‌تر در معرض خطر قرار دارند و تا کنون از بروز فاجعه در این منطقه جلوگیری شده است. روسیه از هیچ گونه سلاح سنگین در محوطه اطراف نیروگاه استفاده نکرده و وزیر دفاع آماده است تا اسناد اثبات این موضوع را ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون نشنیده ایم دبیرکل سازمان ملل حملات اوکراین به نیروگاه زاپروژیا را محکوم کند و فقط در این خصوص درخواست و فراخوان صادر شده است. ما با بازدید هیئت آژانس انرژی اتمی موافقت کرده ایم و مسئولیت تأخیر در سفر آن‌ها متوجه روسیه نیست. باج خواهی هسته‌ای از طریق بمباران نیروگاه زاپروژیا ادامه دارد و از ساکنان اروپا در این پرونده به عنوان گروگان استفاده می‌شود.

نبنزیا با اشاره به ماجرای قتل دختر الکساندر دوگین فیلسوف روس گفت: سازمان اطلاعات اوکراین مسئول ترور داریا دوگینا است و زن مجرم عامل این ترور، عضو گردان‌های آزوف است. کی یف آشکارا خواهان کشتار روس‌ها است و ما از محکوم نشدن این روند توسط غرب و همراهی با کی یف در این زمینه نگران هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا